Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Metin ve Sahne Yorumları | ELL 345 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir oyun sahnelendiğinde farklı türden oyunculuk ve sahneleme teknikleri dikkate alınarak edebi metnin daha iyi anlaşılması ve sahnelenmesi. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, seçilmiş metinlerin analizine ve bunların tiyatro prodüksiyonu, dans, müzik veya film gibi çeşitli performans modlarına uyarlanmasına ve dönüştürülmesine odaklanmaktadır. Dramatik eserler söz konusu olduğunda bu, Hamlet, Romeo ve Juliet, Titus Andronicus veya Kral Lear gibi bir Shakespeare trajedisini veya Godot'yu Beklerken, Equus veya Ashes to Ashes gibi modern bir oyunu almayı ve farklı zaman dilimlerindeki sahne prodüksiyonlarını inceleyerek bunların sosyal ve tarihsel bağlamlarda nasıl değiştirildiğini görmeyi içerebilir. Dikkate alınan diğer dönüşüm türleri, metinlerin sözlü uyarlamaları ile bunların transkripsiyonları veya kayıtları arasındaki ilişki olabilir; veya, şiirlerin, romanların veya tarihi belgelerin sözlü ifadeye, operaya, baleye, senfoniye, şarkıya, filme veya avangart performansa uyarlanması gibi uyarlama türleri de incelenebilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Metin ve Sahne Sanatlarına Giriş |
2 | Edebi bir metnin analizi |
3 | Edebi bir metnin analizi |
4 | Oyunun farklı sahnelenmesi |
5 | Aynı oyunun diğer bir sahnelenmesi |
6 | Edebi bir metnin analizi |
7 | Edebi bir metnin analizi |
8 | Ara Sınav |
9 | Oyunun farklı sahneleme örnekleri |
10 | Oyunun farklı bir sahneleme ve performans örneği |
11 | Farklı bir sahneleme örneği, oyunun icrası |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
|
Kaynaklar: |
- |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar. Öğrencilerin, derslerin en az %70'ine katılmaları gerekmektedir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |