Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Risk Yönetimi ve Aktüaryel Teori | MAN 611 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Değişik istatistiksel yöntemleri kullanarak riski ölçebilir |
2. Değişik istatistiksel yöntemleri kullanarak riskleri kıyaslayabilir |
3. Riskler arasındaki bağımlılığı modelleyebilir |
4. Enkaz teorisini uygulayabilir |
5. Bonus-malus yöntemini uygulayabilir |
6. Prim hesaplayabilir |
7. İtibar teorisini uygulayabilir |
8. Genelleştirilmiş doğrusal modelleri uygulayabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste sigortacılıkta kullanılan temel risk modelleme ve risk yöntemi yöntemleri açıklanmaktadır. Derste öncelikle, riskin ölçülmesi, risklerin kıyaslanması ve bağımlı risklerin modellenmesi konuları ele alınmaktadır. Daha sonra, enkaz teorisi, Bonus-malus yöntemi, prim hesaplama, itibar teorisi, genelleştirilmiş doğrusal modeller gibi sigortacılıkta kullanılan aktüaryel modeller incelenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Risk ölçümü |
2 | Risklerin kıyaslanması |
3 | Bağımlılığın modellenmesi |
4 | Bağımlılığın modellenmesi (devam) |
5 | Bağımlılığın ölçümü |
6 | Bağımlılığın kıyaslanması |
7 | Ara sınav |
8 | Bağımlılığın kıyaslanması (devam) |
9 | Enkaz teorisi |
10 | Prim ilkeleri |
11 | Bonus-malus yöntemi |
12 | İtibar teorisi |
13 | Genelleştirilmiş doğrusal modeller |
14 | Genelleştirilmiş doğrusal modeller (devam) |
|
Kaynaklar: |
Rob Kaas, Jan Dhaene, Marc Goovaerts, Michel Denuit, Modern Actuarial Risk Theory, Springer. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Michel Denuit, Jan Dhaene, Marc Goovaerts, Rob Kaas, Actuarial Theory for Dependent Risks: Measures, Orders and Models, Wiley. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Konu anlatımı, problem çözme, bilgisayar kullanma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Yüksek lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak yönetim-organizasyon, finans, pazarlama, karar bilimi ve üretim yönetimi alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile bilim doktoru düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
2 | Derinlemesine incelemek ve tez yazmak istediği bir işletmecilik alanına ilişkin ileri düzeyde bilgi edinir ve bu bilgiyi kullanarak seçtiği alana yenilik getirecek (yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek veya bilinen bir yöntemi seçtiği alana uygulayarak) özgün bir araştırma çalışması ortaya çıkarır. | 4 |
3 | Doktora sonrası akademik çalışmalar yaparak seçtiği işletmecilik alanında literatüre katkıda bulunmak konusunda yeterli beceri ve motivasyonu kazanır. | 4 |
4 | İşletme biliminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini kavrar. | 4 |
5 | Edindiği bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır ve bu sonuçları raporlayabilir. | 2 |
6 | Seçtiği işletmecilik alanına yönelik problemleri açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
7 | Seçtiği işletmecilik alanına yönelik yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum ve konferans bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarabilir. | 3 |
8 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 2 |
9 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz ederek örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini geliştirir ve bunlara dayanarak örgütün stratejik planını yapar. | 0 |
10 | Seçtiği işletmecilik alanında literatürü analiz edip, eleştirel değerlendirmelerde bulunabilir. | 4 |
11 | İşletme alanında ileri düzeyde elde ettiği bilgilere dayanarak işletme bilimi ile ilgili oluşturduğu görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 2 |
12 | İşletme alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir. | 3 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir. | 3 |
14 | İşletme alanına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | 2 |
15 | İşletme doktoru olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 2 |