Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Eğitim Sosyolojisi | CEC 230 | 4 | 9 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu dersin sonunda öğrenci toplum, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi kavramlarını açıklar. |
2. • Sosyoloi ve eğitim sosyolojisinin doğasını ve alanlarını tanımlar. |
3. • Okul sistemini etkileyen kültürü tanımlar. |
4. • Toplumdaki kültürün eğitimden nasıl etkilendiğini anlar. |
5. • Belli başlı sosyolojik kuramların, bir toplumun eğitimindeki yeri ve rolünü tanımlar. |
6. • Toplumsal tabakalaşmanın sosyal doğurgularını açıklar. |
7. • Eğitim sistemlerinde liyakatın önemini açıklar. |
8. • Çeşitli eğitimci ve filozofların gözünden eğitime yönlendirilen eleştirileri analiz eder. |
9. • Eğitim ve gelişim arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Eğitim Sosyolojisinin Tanımı, Özellikleri ve Gelişimi, Eğitimde Amaçlar ve Toplumsal Sistem, Eğitim ve Toplumsal Kurumlar, Eğitim ve Toplumsal Değişme Eğitim ve Toplumsal Hareketlilik, Toplumsal Bir Sistem Olarak Okul, Eğitim ve Okulun Kültürel Temelleri, Bilgi Toplumunda Eğitim ve Öğretmenlik Mesleği |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | • EĞİTİM VE TOPLUM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR • DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE EĞİTİM SOSYOLOJİSİNİN GELİŞİMİ |
2 | • EĞİTİM SOSYOLOJİSİNDE KURAMSAL YAKLAŞIMLAR |
3 | • TÜRKİYE’DE EĞİTİM İSTATİSTİKLERİ |
4 | • AMAÇLAR AÇISINDAN EĞİTİM VE TOPLUM |
5 | OKUMALAR |
6 | • EĞİTİM VE TOPLUMSAL KURUMLAR |
7 | • EĞİTİM VE TOPLUMSAL DEĞİŞME |
8 | • EĞİTİM VE TOPLUMSAL HAREKETLİLİK |
9 | ARA SINAV |
10 | • TOPLUMSAL KURUM OLARAK EĞİTİM • EĞİTİM VE AİLE KURUMU • EĞİTİM VE EKONOMİ KURUMU • EĞİTİM VE DİN KURUMU • EĞİTİM VE SİYASET KURUMU |
11 | • EĞİTİM VE TOPLUMSAL DEĞİŞME • EĞİTİMİN BİREYSEL İŞLEVLERİ • ENTELEKTÜEL GELİŞİM • VATANDAŞLIK EĞİTİMİ • MESLEKİ HAZIRLIK • BİREYSEL GELİŞİM |
12 | • TOPLUMSAL TABAKALAŞMA SİSTEMLERİ • DEMOKRASİ VE FIRSAT EŞİTLİĞİ İLKESİ • EĞİTİM VE TOPLUMSAL HAREKETLİLİK İLE İLGİLİ TARTIŞMALAR • EĞİTİM VE FIRSAT EŞİTLİĞİ İLİŞKİSİ |
13 | • EĞİTİM VE OKULUN KÜLTÜREL TEMELLERİ • KÜLTÜRLE İLGİLİ TEMEL KAVRAM VE KURAMLAR • KÜLTÜR KAVRAMI • KÜLTÜRLE İLGİLİ BAZI SINIFLAMALAR • KÜLTÜRLE İLGİLİ BAZI KURAMLAR • KÜLTÜRÜN İŞLEVLERİ |
14 | • KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE EĞİTİM VE KÜLTÜR |
|
Kaynaklar: |
Ballantine, J. H., Hammack, F. M. & Stuber, J. , The Sociology of Education: A Systematic Analysis, Routledge; 8 ed, 2017. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Anlatım |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Ödev | 2 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |