Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uygarlık Tarihi | CEC 224 | 4 | 9 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Değişik analiz birimleri konusunda bilinçlendirmek. |
2. Uygarlıkların etkileşimlerini konusunda bilgilendirmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Olaylara değişik platformlardan bakılabileceği, tarihsel açıdan, uygarlıkların etkileşimlerinin, günümüz dünyasına olan etkileri konularında bilgilerin yer aldığı, analiz biriminin sadece devletler olmayıp uygarlıkların da olabileceğini kapsayan bir derstir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı: Tarih Öncesi Devirler ve Tarih Devirleri, Tarih ve Uygarlık Tarihi, Uygarlığın Tarihsel Süreci. |
2 | Kültür ve Uygarlık (Maddenin Evrimi: İnorganik Evrim; Canlının Evrimi: Organik Evrim, İnsanın Evrimi: Kültürel Evrim) |
3 | Ön Asya uygarlıkları: Eski Mezopotamya Uygarlığı (Sümer, Akad, Babil) |
4 | Ön Asya uygarlıkları: Eski Mısır uygarlığı, Fenike uygarlığı |
5 | Anadolu uygarlıkları: Hititler, Frigler ve Urartular |
6 | Ege ve Anadolu uygarlıkları: Lydialılar ve İonyalılar |
7 | Akdeniz uygarlıkları: Antik Yunan, Etrüskler ve Romalılar |
8 | Uzak Doğu uygarlıkları: Çin, Hint ve Pers uygarlıkları |
9 | Orta Asya Türk uygarlığı |
10 | Amerika uygarlıkları: Aztekler, Mayalar, İnkalar, Kızılderililer |
11 | Ortaçağ: Hristiyanlık ve Müslümanlık |
12 | Modern dönemler: Coğrafi keşifler, Rönesans, Reform |
13 | Modern dönemler: Sanayileşme |
14 | Uygarlık yolu |
|
Kaynaklar: |
Editör: İsmail Güven. (2007). Uygarlık Tarihi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
Fernand Braudel.(1993). A History of Civilizations. USA: Penguin Books. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Hüseyin Gazi Topdemir, Seda Özsoy. (2015). Uygarlık Tarihi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, yüz yüze eğitim tekniğiyle, yansılarla anlatım, ders konusu ile ilgili film gösterimi, ödevler verilmesi ve öğrenciler tarafından sunumlar yapılması suretiyle yapılmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %20 |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |