Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yeni Ürün Geliştirme | MAN 441 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 21. yüzyıl şirketleri için yeni ürün geliştirmenin önemini yönetim perspektifinden tartışın |
2. Pazarlama perspektifinden yeni ürün geliştirmenin stratejik yönetimindeki temel kavram ve sorunların anlaşılmasını geliştirmek |
3. Yeni ürün geliştirme fırsatlarını değerlendirmek için seçilen pazarlama araştırma araçlarının nasıl uygulanabileceğine dair anlayışı geliştirmek. |
4. Yeni bir ürünün pazarlama fırsatını potansiyel kullanıcıları açısından tanımlayıp değerlendirebilme. |
5. Yeni ürün sorunlarının temel nedenlerini belirleyin ve tartışın |
6. Yeni ürün geliştirme ekiplerinin oluşum yollarını tanımlama ve değerlendirme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yeni ürün ve hizmetler, şirketlerin başarısı için çok önemlidir. Bununla birlikte, aynı zamanda riskli bir iştir ve yeni ürünlerin önemli bir yüzdesi pazarda başarısız olur.
Bu dersin amacı, yeni ürün geliştirmeyi (NPD) içeren bir ürünü fikir üretiminden piyasaya sürmeye getirmek için kullanılan başarılı stratejileri, süreçleri ve yöntemleri incelemektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yeni Ürün Geliştirme Giriş - Yeni Ürün Geliştirmenin Stratejik Unsurları |
2 | Yeni Ürün Süreci |
3 | Yeni Ürünler İçin Stratejik Planlama |
4 | Yaratıcılık ve Ürün Konsepti |
5 | Müşterilerin Sorunlarını Bulma ve Çözme - Analitik Yaklaşımlar - Algısal Haritalama |
6 | Müşterilerin Sorunlarını Bulma ve Çözme - Analitik Yaklaşımlar - Ödünleşim Analizi ve Kalitatif Teknikler |
7 | Konsept Değerlendirme Sistemi |
8 | Ara Sınav |
9 | Konsept Testi ve Tam Ekran |
10 | Satış Tahmini ve Finansal Analiz |
11 | Tasarım ve Geliştirme Ekibi Yönetimi ve Ürün Kullanım Testi |
12 | Stratejik Lansman Planlaması ve Stratejik Planlamanın Uygulanması |
13 | Pazar Testi ve Lansman Yönetimi |
14 | Proje sunumu |
|
Kaynaklar: |
Crawford, C. Merle and Anthony DiBenedetto New Product Development Irwin/McGraw-Hill 2014
Trott, P. Innovation Management and New Product Development Pearson Education 2016 9781292133423
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf içi dersler
Atanan vakaların tartışılması
Grup proje hazırlığı
Öğrenci yazılı ve sözlü sunum
Öğrencinin tüm derslere katılması beklenir. Sınıf içi tartışmalara katılım ve katılım, bu kursun öğrenme deneyiminin ayrılmaz bir parçasıdır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %25 |
Derse Devamsızlık | 1 | %15 |
Proje | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |