PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İşletme İletişimiMAN 2143 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İşletme ortamlarında etkili sözlü, yazılı ve dijital iletişim kurma becerisi kazanır.
2. Profesyonel iş mesajlarını amaca uygun biçimde planlama, yazma ve tamamlama yetkinliği geliştirir.
3. Dijital, sosyal ve mobil iletişim araçlarını iş dünyası bağlamında etkin ve etik şekilde kullanabilir.
4. Takım çalışmasında ve iş birliğine dayalı ortamlarda başarılı iletişim stratejileri geliştirebilir.
5. İkna edici ve olumsuz mesajları uygun dil ve yapı ile oluşturabilir.
6. Rutin ve olumlu mesajları iş yazım kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir.
7. İş raporları ve öneri belgelerini planlayıp tamamlayabilir.
8. Kültürel farklılıkları gözeterek küresel iş iletişimi becerileri geliştirebilir.
9. Üretken yapay zeka araçlarını iletişim sürecinde destekleyici ve etik biçimde kullanabilir.
10. İşletme iletişiminde karşılaşılan problemleri analiz edip uygun çözümler geliştirebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, iş dünyasında etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Sözlü, yazılı, sözsüz ve dijital iletişim türlerini kapsayan ders; profesyonel yazışmalar, sunumlar, toplantı yönetimi ve kriz iletişimi gibi temel konulara odaklanır. Küresel iş ortamlarında kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisi de ele alınır. Öğrenciler, hem bireysel hem de takım çalışması bağlamında etkili iletişim stratejileri geliştirmeyi öğrenirler.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Introduction to the Course and Overview
2Professional Communication in a Digital, Social, Mobile World
3Collaboration, Interpersonal Communication, and Business Etiquette
4Planning Business Messages
5Writing and Completing Business Messages
6Digital Media and Business Communication
7Ara Sınav
8Writing Routine and Positive Messages
9Writing Negative Messages
10Writing Persuasive Messages
11Planning Reports and Proposals
12Writing Reports and Proposals
13Completing Reports and Proposals
14Summary, General Review
 
Kaynaklar:
John V. Thill & Courtland L. Bovee (2010) Business Communication Today, (Tenth Edition, Global Edition) Pearson Company 978-0138155391
 
Diğer Kaynaklar:
Shwom, Barbara G. & Snyder, Lisa G. (2018) Business Communication: Polishing Your Professional Presence (4th Edition) Pearson Company 978-0134740225 Locker, Stephen Kaczmarek (2010) Business Communication: Building Critical Skills McGraw-Hill 9780073403151 Kathryn Rentz, Marie Flatley, Paula Lentz (2010) Business Communication: Connecting in a Digital World McGraw-Hill ISBN 9780073377797
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin değerlendirmesinde ara sınav ve final sınavının yanı sıra, ödevler de göz önünde bulundurulacaktır. Ayrıca öğrencilerin derse devam durumları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmede dikkate alınacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Aktiviteler4%20
Ders Katılımı1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor