Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Seramik | THEA 270 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sanatasal bakış açısı kazandırmak. |
2. El becerisi ve üç boyutlu düşünme becerisi kazanımı. |
3. Görsel tasarım elemanlarının kullanma becerisini geliştirir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
THEA 270 Seramik (Ceramics) dersi üniversitemizin tüm bölümlerine açık serbest seçmeli statüsünde bir derstir. Bu dersin amacı öğrencilerin üç boyutlu algılarını ve şekillendirme becerilerini geliştirmek, seramik bir objenin yapılış sürecini deneyimlemek seramik yöntemlerini öğretmektir. Bu yöntemlerin öğrenme sürecinde neredeyse tüm sanatçı ve zanaatkarların kullandığı reprodüksiyon üretme yöntemi benimsenmektedir. Öğrencilerin bir sanatçının eserini inceleyerek o eserin gerçekleştirilmesi sırasında kullanılan, serbest şekillendirme(coiling, pinching, slab building vb), kalıpla şekillendirme gibi temel şekillendirme yöntemlerini kullanarak pişirilmiş, sırlanmış bir seramik objeyi ortaya çıkarma becerisi geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanışma. THEA270 Seramik dersinin amacı ve konuları hakkında bilgilendirme. Seramik sanatçılarını ve eserlerini tanıma inceleme ile ilgili genel bilgiler. |
2 | Çamur yoğurma tekniği. Yoğurulan çamurla serbest deneme çalışması. İncelenen seramik eserler arasından dönem içinde reprodüksiyonu yapılacak olan objenin seçimi. |
3 | Yüzey şekillendirmesine uygun eserlerin seçimi ve şekillendirilmesi |
4 | Yüzey şekillendirme çalışması |
5 | Yüzey şekillendirme çalışması |
6 | Vize |
7 | Seramik objenin uygun şekillendirme yöntemi seçilerek şekillendirilmeye başlanması. |
8 | 3 boyutlu objenin şekillendirilmesi |
9 | 3 boyutlu objenin şekillendirilmesi |
10 | 3 boyutlu objenin şekillendirilmesi |
11 | Şekillendirmesi tamamlanan çalışmaların kurutmaya bırakılması, kuruma sürecinin takibinin yapılması |
12 | Kuruyan çalışmaların rötuşlanarak bisküvi pişiriminin yapılması |
13 | Bisküvi pişirimi yapılan çalışmaların sırlanması |
14 | Sırlanan çalışmaların fırınlanması |
|
Kaynaklar: |
SERAMİK TEKNOLOJİSİ Doç.Dr.ATEŞ ARCASOY MARMATA ÜNİVERSİTESİ YAYIN No: 457 GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ YAYIN No: 2 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Glaze: The Ultimate Ceramic Artist's Guide to Glaze and Color Hardcover – August 1, 2014 by Brian Taylor , Kate Doody |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dönem içerisinde öğrenci sayısı ve atölye koşulları da göz önünde bulundurularak öğrencilerin bir tane 3 boyutlu form ve bir yüzey şekillendirme çalışması yapması hedeflenir.Bu beceriyi kazandırmanın yanı sıra müze, sanat galerisi, sanat fuarı gezileri gibi ödevler verilerek öğrencilerin sanatla ilgili bireyler olarak izleyici bakış açısını kazanmaları hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda her eğitim öğretim yılında Bahar Yarıyılı Final Dönemi’nde öğrencilerin her iki dönemde yapmış oldukları çalışmalarından oluşan yıl sonu sergisi hazırlanarak öğrenci çalışmaları sergilenir. Böylece öğrencilerin bir sanat sergisine katılmayı da deneyimlemeleri sağlanmış olur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Ödev | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |