Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Rusça III | INTT 337 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Rusça |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kursun sonunda öğrenciler Rusça isim halleri (yalın, -in, -e, -i, -araç, -i) kullanarak doğru cümle yapıları oluştururlar. |
2. Sahiplenme ve sahip olmama durumlarını doğru bir şekilde ifade ederler. |
3. İstek ve istek cümleleri kurarak günlük yaşamda kullanabilecekleri ifadeleri öğrenirler. |
4. Rusça'da günlük yaşamda karşılaşılan durumlarla ilgili dil bilgisi kurallarını ve ifadeleri etkili bir şekilde kullanırlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | INTT 237 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | INTT 238 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilerin Rusça dil bilgisi ve iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders, temel dil bilgisi konularını kapsa. Fiil çekimleri, sıfatlar, bağlaçlar ve günlük ifadelerin doğru kullanımı gibi konularda alıştırmalar yapılır. Öğrenciler, dil bilgisi kurallarını öğrenirken okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini de geliştirirler. Ayrıca, Rusça'nın günlük kullanımına dair pratik yapma fırsatları sunulur. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zeka kullanılabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Rusça ismin halleri (yalın hali) |
3 | Sahiplenme (Benim iyi bir ailem var) |
4 | Rusça ismin halleri (-in hali) |
5 | Sahip olmama (Benim arabam yok) |
6 | Rusça ismin halleri (-e hali) |
7 | Ara sınav |
8 | Rusça ismin halleri (-i hali) |
9 | İstek cümleleri. Bu kitabı almak istiyorum. |
10 | Rusça ismin halleri (-araç hali). |
11 | Üniversiteye otobüsle giderim. |
12 | Rusça ismin halleri (-i hali) |
13 | Kariyerim hakkında düşünüyorum. |
14 | Bir iş mektubu yazmak. |
|
Kaynaklar: |
Antonova V, Nahabina M - “Doroga v Rossiyu” -1 - Moscow, MGU - 2003
Chernishov S. - “Poehali !” (Let’s go!) - St.Peterburg, Zlatoust - 2005
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Kostomarov V. (editor) - “Russian for everybody” (I,II,III) - Russky Yazyk Publ. - 1994
E. Jackson, E.B. Gordon - "Russian. Made simple” - Doubleday & Co. - 1974
S.le Fleming, S.E.Kay - “Colloquial Russian.” - Routledge - 1999
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, PowerPoint sunumları, rol oyunları, sohbetler, okuma, yazma ve dinleme etkinlikleri gibi çeşitli öğretim yöntemleri kullanılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
2 | Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
3 | Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 0 |
4 | Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. | 0 |
5 | İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak. | 0 |
6 | Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak. | 0 |
7 | İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek. | 0 |
8 | Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak | 0 |
9 | Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak. | 0 |
10 | Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak. | 0 |
11 | Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak. | 0 |
12 | Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 0 |
13 | Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak.
| 0 |
14 | İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek. | 0 |