Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mimari Tasarımında Sosyal ve Kültürel Etmenler | INAR 357 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mekan tasarımıyla ilgili temel kültürel ve sosyal teorileri açıklayabilmek |
2. Kültürel çeşitliliğin mekansal organizasyon, malzeme seçimi ve estetiği nasıl etkilediğini belirleyebilmek. |
3. Sosyal ve kültürel boyutları göz önünde bulundurarak kullanıcı merkezli tasarım araştırmaları yürütebilmek. |
4. Mevcut iç mekan ortamlarını kültürel duyarlılık ve kapsayıcılık açısından eleştirel bir şekilde değerlendirebilmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, sosyal ve kültürel bağlamların iç mimari tasarımını nasıl etkilediğini araştırır. Öğrenciler, insan davranışı, kültürel normlar, değerler, sosyal kimlik ve inşa edilmiş çevre arasındaki ilişkiyi araştıracaktır. Ders, vaka çalışmaları, teorik çerçeveler ve tasarım eleştirileri aracılığıyla, iç mekanları şekillendirmede kapsayıcı, bağlam duyarlı ve sosyal açıdan sorumlu tasarım uygulamalarının önemini vurgular. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tasarımda Sosyal ve Kültürel Teoriye Giriş |
2 | Kültür, Kimlik ve Mekan |
3 | Sosyal Davranış ve Mekansal Kullanım |
4 | Konut mekânlarında Kültürel Gelenekler |
5 | Küreselleşme ve Tasarımda Kültürlerarası Etkiler |
6 | Çeşitliliğe Uygun Tasarım: Yaş, Cinsiyet, Yetenek, Etnik Köken |
7 | Kültürel Olarak Hassas Tasarımda Vaka Çalışmaları (Konut, Dini, Kamu) |
8 | Grup sunumları |
9 | Tasarımda Kültürel Temsilin Etiği |
10 | Ritüel, Sembolizm ve Mekansal İfade |
11 | Sosyo-kültürel Bir Bakış Açısıyla Kullanım sonrası Değerlendirmesi |
12 | Kentsel ve Toplumsal Mekanlar: İç Tasarımın Sosyal Etkisi |
13 | Stüdyo Atölyesi: Sosyal-Kültürel Kavramların Tasarım Özetine Uygulanması |
14 | Son Sunumlar ve eleştiriler |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
“Designing Interiors” by Rosemary Kilmer & W. Otie Kilmer –
Includes sections on cultural influences and global design traditions in residential and commercial interiors.
“The Language of Post-Modern Architecture” by Charles Jencks –
Discusses the global spread of architectural styles and symbolism, including interior expressions.
“Designing Cultures” by Susan Yelavich –
Focuses on how design interacts with cultural identity in a globalized world.
“Interior Design and Identity” by Susie McKellar and Penny Sparke –
Explores how interiors reflect and shape cultural and personal identity across time and geography.
“Global Design History” edited by Glenn Adamson, Giorgio Riello, and Sarah Teasley –
A cross-cultural study of design practices, including interiors, from a global perspective. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından yapılan sunumlar ve devamında sınıf içi tartışmalar şeklinde yürütülecek. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sunum | 2 | %60 |
Dönem Ödevi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |