Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Tasarimi Yonlendiren Etmenler | ARCH 207 | 2 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mimari tasarıma yön veren faktörleri anlama becerisi |
2. Mimari/mekansal çözümleri geliştirmeye yönelik metinleri/projeleri analiz edebilme |
3. Mimarlık hakkında eleştirel düşünme geliştirme becerisi |
4. Felsefi ve sanatsal metinleri/görsel belgeleri okuma ve yorumlama becerisi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, mimari tasarımı şekillendiren/yönlendiren faktörleri araştırır. Mekânsal-zamansal koşullar altında nihai ürünler üzerinde ne tür faktörlerin etkili olduğunu anlamak amacıyla seçilen mimari projeler alt sistemlere ayrıştırılarak incelenmektedir. Öğrencilerin vaka çalışmaları üzerinden hem mimari program verilerini hem de bağlamsal yaklaşımları yorumlamaları beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Ders izlencesi/yöntemler ve amaçlar/gereklilikler |
2 | Giriş Dersi: Genişletme Süreci: Sistemden Alt sistemlere |
3 | Ders: Bağlamsal Faktörler |
4 | Bağlamsal Faktörler (Vaka çalışmaları) |
5 | Bağlamsal Faktörler (Vaka çalışmaları) |
6 | Bağlamsal Faktörler (Vaka çalışmaları) |
7 | Ders: Teknolojik Faktörler |
8 | Teknolojik Faktörler (Vaka çalışmaları) |
9 | Teknolojik Faktörler (Vaka çalışmaları) |
10 | Ders: Kültürel ve Teorik Faktörler |
11 | Kültürel ve Teorik Faktörler (Vaka çalışmaları) |
12 | Kültürel ve Teorik Faktörler (Vaka çalışmaları) |
13 | Uygulama: Verilen faktörlerle bir sonuç ürün tasarlamak |
14 | Uygulama |
|
Kaynaklar: |
Bir ders kitabı yoktur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Bielefeld, B. (ed.). Planning Architecture: Dimensions and Typologies, Brickhaueser, 2016.
Frampton, K. A Genealogy of Architecture: Comparative Critical Analysis of Built Form, Lars Mueller, 2016.
Radford, A., Morkoc, S. and A. Srivastava. The Element of Modern Architecture: Understanding Contemporary Buildings, Thames & Hudson, 2015. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders teorik anlatım ve stüdyo uygulamaları üzerinden organize edilir. Buna paralel olarak, haftalık ders tartışmalarını şekillendirecek okumalar ve vaka çalışmaları verilir. Görsel, yazınsal ve işitsel malzemeler (belgeler, makaleler, görseller, filmler ve müzik) derse/tartışmalara eşlik eder. Öğrencilerden sadece vaka çalışmalarını analiz etmekle kalmayıp kendi çalışmalarını mimari projeyi etkileyecek faktörleri düşünerek geliştirmeleri beklenir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Durum Analizi | 3 | %60 |
Proje | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |