Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yabancı Dil II | YBD 209 | 2 | 3 | 2 + 0 | 2 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, günlük konularla ilgili kısa ve basit metinlerde ve konuşmalarda ana fikri ve detayları anlayabilir. |
2. Öğrenciler, tarama ve göz gezdirme gibi okuma ve dinleme stratejilerini kullanarak belirli gerçek bilgilere ulaşabilir. |
3. Öğrenciler, kısa metinlerde veya konuşmalarda olayların sırasını takip edebilir ve ana noktaları belirleyebilir. |
4. Öğrenciler, basit bir dille fikirlerini ve tercihlerini ifade edebilir, konuşmalarda katılım ya da karşıtlık ifadelerini tanıyabilir. |
5. Öğrenciler, metinlerde veya konuşmalarda geçen bilinmeyen kelimeler ya da bilgiler hakkında basit çıkarımlarda ve tahminlerde bulunabilir. |
6. Öğrenciler, insanları, yerleri, olayları veya rutinleri tanımlayan kısa metinler, paragraflar veya mesajlar yazabilir. |
7. Öğrenciler, yazılı olarak basit fikirleri düzenlemek için temel bağlaçları ve bağlantı sözcüklerini kullanabilir. |
8. Öğrenciler, basit yönergeleri, duyuruları ve görsel destekli bilgileri anlayabilir ve bunlara cevap verebilir. |
9. Öğrenciler, iki basit metindeki temel bilgileri karşılaştırabilir ve benzerlik ya da farklılıkları ifade edebilir. |
10. Öğrenciler, günlük görevleri yerine getirmek, bilgi alışverişi yapmak, duygu ve fikirlerini ifade etmek, gelecek hakkında konuşmak ve basit karşılaştırmalar yapmak için temel dili tanıyabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
YBD 209 – Yabancı Dil II dersi, A2 (alt-orta) seviyede Hukuk Fakültesi 2. Sınıf öğrencilerine uzaktan eğitimle verilen zorunlu bir derstir. Bu derste temel olarak dört dil becerisinin (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirilmesinin yanı sıra gündelik yaşamda kullanabilecekleri dil yapıları ile öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim becerilerine sahip olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin sıklıkla kullanılan temel düzeydeki dil yapılarını, ifade ve kelimeleri kavrayarak temel bir dil yeterliliği oluşturmaları beklenmektedir. Buna ek olarak, basit düzeyde eleştirel düşünme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Network 2 Unit 1 Part A. My name’s Matt Part B. Vocabulary: Personal information Part C. Question forms –be Grammar: to be – statements and yes/no questions / subject pronouns |
2 | Network 2 Unit 1 Part D Reading and Writing Part E Your Story: Meet the group Part F Real-world Listening: Time Squares |
3 | Network 2 Unit 1 Part A. What does she do? Part B. Vocabulary: Jobs Part C. Present simple |
4 | Network 2 Unit 2 Part D Reading and Writing: Life on the Rig Part E Your Story: Cindy calls the dentist Part F Real-world Listening: Time Squares Part F Real-world Listening: The macheros of Chile |
5 | Network 2 Unit 3 Part A. Is something wrong? Part B. Vocabulary: Everyday Activities Part C. Past simple |
6 | Network 2 Unit 3 Part D Reading and Writing: Life on the Rig Part E Your Story: Cindy calls the dentist Part F Real-world Listening: Time Squares Part F Real-world Listening: A Day in Ha Long Bay |
7 | Network 2 Unit 4 Part A. Is something wrong? Part B. Vocabulary: Life Events Part C. Past simple - questions and short answers Page 22 |
8 | Network 2 Unit 4 Part D Reading and Writing: Part E Your Story: Part F Real-world Listening |
9 | Network 2 Unit 5 Part A. Is something wrong? Part B. Vocabulary: Everyday Activities Part C. Present continuous and present simple |
10 | Network 2 Unit 5 Part D Reading and Writing: “Commute Another Way” Day Part E Your Story: Russel Meets Anna Part F Real-world Listening: Commuting in Tokyo |
11 | Network 2 Unit 6 Part A. What happened? Part B. Vocabulary: Directions and Locations Part C. Past continuous |
12 | Network 2 Unit 6 Part D Reading and Writing: The Gardener Part E Your Story: Matt finds a roommate Part F Real-world Listening: I was there! |
13 | Network 2 Unit 7 Part A. Guess what! Part B. Vocabulary: The World Part C. Going to |
14 | Network 2 Unit 7 Part D Reading and Writing: The Global Yacht Race Part E Your Story: Peter brings news Part F Real-world Listening: Around the world -Canadian Rockies |
15 | Network 2 Unit 8 Part A. Who are they for? Part B. Vocabulary: Describing people Page 49 Part C. Adjectives and Adverbs Page 50 |
16 | Network 2 Unit 8 Part D Reading and Writing: The Global Yacht Race Part E Your Story: Peter brings news Part F Real-world Listening: Inside a Hair Salon |
17 | Network 2 Unit 9 Part A. What do you want for dinner tonight? Part B. Vocabulary: Stores Page 59 Part C. Comparatives and Superlatives Page 60 |
18 | Network 2 Unit 9 Part D Reading and Writing: The Global Yacht Race Part E Your Story: Peter brings news Part F Real-world Listening: Inside a Hair Salon |
19 | Network 2 Unit 10 Part A. What did you today? Part B. Vocabulary: At home and at work Part C. Present perfect and past tense |
20 | Network 2 Unit 10 Part D Reading and Writing: The Office message board Part E Your Story: Cozy Cup’s stove breaks Part F Real-world Listening: Everyday appliances |
21 | Network 2 Unit 11 Part A. What’s your favourite show? Part B. Vocabulary: TV shows Part C. Present perfect – questions and short answers |
22 | Network 2 Unit 11 Part D Reading and Writing: TV Talk Part E Your Story: Ryan returns a shirt Part F Real-world Listening: Working in TV |
23 | Network 2 Unit 12 Part A. Would you like to have lunch? Part B. Vocabulary: Money and banking Part C. Future with will |
24 | Network 2 Unit 12 Part D Reading and Writing: What will the future be like? Part E Your Story: A sad decision Part F Real-world Listening: The Amazing Asimo |
25 | Network 2 Unit 13 Part A. Can you get the milk for me? Part B. Vocabulary: Cooking Part C. Quantity |
26 | Network 2 Unit 13 Part D Reading and Writing: Lose weight with half diet Part E Your Story: Russell makes dinner Part F Real-world Listening: The Life of a chef |
27 | Network 2 Unit 14 Part A. Where are you going to go? Part B. Vocabulary: Leisure activities Part C. First conditional |
28 | Network 2 Unit 14 Part D Reading and Writing: Dream vacations Part E Your Story: A shocking e-mail Part F Real-world Listening: Tulum, Mexico |
|
Kaynaklar: |
Network 2 by Tom Hutchinson and Kristin Sherman Oxford University Press, 2016
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Haftalık destekleyici materyaller ve sunumlar. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Video ders anlatımları, etkileşimli sunumlar, çevrimiçi alıştırmalar ve dinleme etkinlikleri; okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik alıştırmalar, çevrimiçi kısa sınavlar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %30 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 8 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 28 | 2,00 | 56,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 28 | 4,00 | 112,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 5,00 | 5,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 28 | 3,00 | 84,00 |
6 | Ev ödevleri | 8 | 2,00 | 16,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 8 | 2,00 | 16,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 4,00 | 8,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 3,00 | 3,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 4 |
2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 4 |
3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 1 |
4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 0 |
5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 0 |
6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 1 |
7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 3 |
8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 0 |
9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 0 |
10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 1 |
11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 2 |
12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 4 |