Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Planlama'da Araştırma | CRP 225 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kentsel planlama alanındaki güncel tartışmaları takip edebilecek ve bu tartışmalara yönelik kapsamlı bir literatür araştırması yapabilecek kavrayışa sahip olabilecek. |
2. Planlama ve tasarım süreçlerinde araştırmanın önemini kavrayabilecek. |
3. Farklı planlama problemlerine yönelik, probleme özgün araştırma yapabilecek ve doğru araştırma tekniklerini kullanabilecek. |
4. Literatür araştırması ve saha çalışması aşamalarında ders kapsamında öğrenilen nicel ve nitel araştırma tekniklerini etkin olarak kullanabilecek. |
5. Araştırma sonuçlarının aktarımı ve raporlama sürecinde etik kurallar ve akademik yazı prensiplerine hakim olacak. |
6. 6. Araştırma sürecinin bir parçası olan saha çalışması aşamasını uygulamalı olarak öğrenebilecek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrencilere kendi projeleri veya mimarinin herhangi bir alanında araştırma yapabilmeleri için gerekli yöntemlerin aktarılması; Bulgular ve sonuçlar üzerine rapor hazırlama tekniklerinin gösterimi; Araştırmanın öğrenci tarafından bir danışman gözetiminde düzenli görüşmeler doğrultusunda yürütülmesi hedeflenir. Dersin amacı öğrenciye planlama projelerinde ve çalışmalarında araştırma yapabilmek için gerekli teknikler konusunda donanımlı hale getirmektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, sosyal bilimlerde araştırma |
2 | Niteliksel, niceliksel araştırma, araştırma sorusu oluşturma |
3 | hipotez oluşturma, kaynak tarama |
4 | outline oluşturma, giriş nasıl yazılır? |
5 | literatür taraması ve yazımı |
6 | referans verme biçimleri, APA tarzı |
7 | Temel bilgi toplama teknikleri |
8 | ara sınav, alan çalışmasına giriş |
9 | alan çalışması |
10 | bilgiyi sistematize etme |
11 | bilgiyi yorumlama |
12 | betimleyi analiz uygulaması, bulgular nasıl yazılır? |
13 | sonuç nasıl yazılır? |
14 | araştırma sürecinin tartışılması, kazanımlar |
|
Kaynaklar: |
Krathwohl, D. R., Methods of Educational & Social Science Research: An Integrated Approach, 2nd ed., New York, Longman, 1998 (library H62.K6793 1998)
American Pyschological Association, Publication Manual of the American Psychological Association, 2010 (http://www.apastyle.org.)
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze eğitim, bireysel çalışma, grup çalışması, ara ödevler ve rapor teslimleri ile dersin öğretim elemanlarından geri bildirim alma, alan çalışması |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 6 | %30 |
Ara sınav | 3 | %40 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |