Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekanlar için Yapım ve Malzeme | INAR 287 | 2 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yapısal ve teknik iç mekan inşaat sorunlarını çözebilecek |
2. İç mimari tasarım önerileri geliştirebilecek |
3. Teorik, yöntemsel, ve uygulamalı bilgilerinin iç mimarinin yapısal ve teknik konularında kullanabilecek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | INAR 186 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı, öğrencilere, özellikle yapıya kat veya mekansal ekler gibi değişiklikler yapılırken gerekli olacak inşaat uygulamaları bilgilerini kazandırmaktır. Bu bağlamda, asmakatlar, merdivenler, asansörler, açıklıklar, kuru duvar sistemleri,asma tavanlar, ve basit döşeme sistemleri ders kapsamında çalışılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı |
2 | Varolan yapılarla çalışmak |
3 | Duvar sistemleri ve bölmeler |
4 | Açıklıklar |
5 | Kapı sistemleri |
6 | Pencere sistemleri |
7 | Tavan sistemleri |
8 | Tavan sistemleri |
9 | Asma kat sistemleri |
10 | Asma kat sistemleri |
11 | Düşey dolaşım elemanları |
12 | Düşey dolaşım elemanları |
13 | Btiş malzemeleri |
14 | Ders tekrarı ve final projesi üzerine kritikler |
|
Kaynaklar: |
Ashcroft, Roland. Construction For Interior Designers. Longman Scientific &Technical,1992.
Ching, Francis D.K.; Adams, Cassandra. Building Construction Illustrated. Van Nostrand Reinhold, New York, 1991. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Burberry, Peter. Mitchell’s Building Series: Environment and Services. Addison Wesley Longman Ltd., Harlow,England, 1997.
Ching, Francis D.K. Interior Design Illustratated. John Willey &Sons,Inc, 1987.
Bingelli,Corky. Building Systems For Interior Designers, John Willey &Sons,Inc, 2003. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, bilişsel çıraklık yöntemini temel alarak öğrenci merkezli bir yaklaşımla yürütülmektedir. Kuramsal içerikler anlatım ve sunuş teknikleriyle aktarılırken, uygulamalı bölümler proje temelli öğrenme, gösterim ve tartışma temelli keşif yöntemleriyle desteklenir. Öğrencilerin yapı elemanlarına ilişkin teknik bilgi ve çizim becerilerini derinleştirmeleri amaçlanmaktadır.
Öğretim Yöntemleri:
Anlatım – Sunuş
Tartışma – Buluş
Gösterip yaptırma
Proje temelli öğrenme
Öğretim Teknikleri:
Gösterim
Mikro öğretim (öğret – yeniden öğret)
Bilişsel çıraklık |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %10 |
Sınıf Katılımı | 6 | %15 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %15 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |