Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Pazarlama İlkeleri | FTP 215 | 2 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilinçli pazarlama kararları vermek için temel pazarlama kavramlarının önemini anlayacaktır. |
2. Hedef pazarları belirleme, pazar bölümleme, araştırma tasarım, anket geliştirme, veri toplama prosedürleri, veri analizi, sonuçların sunumu ve müşteri yönetimi dahil olmak üzere iş dünyasında pazarlama araştırması yürütme yöntemlerini öğrenecek ve bu yöntemleri pazarlamaya uygulayacaklardır. |
3. Pazarlama araştırmasında niceliksel ve niteliksel yaklaşımlar arasındaki farklılıkları ve kullanımlarını kavrayacaklardır. |
4. Pazarlama araştırması alanında etik değerlendirmeler yapabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, çağdaş pazarlama yönetiminin teorik ve pratik yönleri ve pazarlama ilkelerinin gerçek vakaa uygulanmasının yanı sıra çağdaş pazarlamanın temellerini tanıtmak için tasarlanmıştır. Pazarlama tanımı, tüketici davranışı ve temel pazarlama fonksiyonları ile ilgili temel kavramlarla birlikte; strateji, ürün geliştirme, markalaşma, fiyatlandırma, dağıtım, iletişim, araştırma ve planlama gibi pazarlama ile bağlantılı diğer kavramları da içermektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Pazarlama ve Pazarlama Sürecini Anlamak |
2 | Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci |
3 | Pazarlama Çevresi ve Hedef pazarları seçme |
4 | Pazarlama Olanaklarını Analiz Etme |
5 | Pazarlama Araştırması Teknikleri |
6 | Ara Sınav |
7 | Pazar Bölümleme, Hedefleme ve Konumlandırma |
8 | Pazarlama Karması Geliştirmek: Ürün |
9 | Pazarlama Karması Geliştirmek: Dağıtım |
10 | Pazarlama Karması Geliştirme: Tutundurma |
11 | Pazarlama Karması Geliştirme: Fiyat |
12 | Pazarlama Karması Geliştirmek: Ürün |
13 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
14 | Pazarlama ve Toplum: Sorumluluk ve Pazarlama |
|
Kaynaklar: |
Solomon, M. R., Marshall, G. W., & Stuart, E. W. (2022). Marketing real people, real choices (Eleventh edition). Pearson. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders içerisindeki değerlendirmesinde vize ve final sınavlarının yanı sıra ödevler ve güncel sorunların işleneceği takım projeleri de yer alacaktır. Bununla birlikte öğrencilerin derse devamları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmeye katkı sağlayacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |