PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama İlkeleriFTP 215213 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bilinçli pazarlama kararları vermek için temel pazarlama kavramlarının önemini anlayacaktır.
2. Hedef pazarları belirleme, pazar bölümleme, araştırma tasarım, anket geliştirme, veri toplama prosedürleri, veri analizi, sonuçların sunumu ve müşteri yönetimi dahil olmak üzere iş dünyasında pazarlama araştırması yürütme yöntemlerini öğrenecek ve bu yöntemleri pazarlamaya uygulayacaklardır.
3. Pazarlama araştırmasında niceliksel ve niteliksel yaklaşımlar arasındaki farklılıkları ve kullanımlarını kavrayacaklardır.
4. Pazarlama araştırması alanında etik değerlendirmeler yapabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, çağdaş pazarlama yönetiminin teorik ve pratik yönleri ve pazarlama ilkelerinin gerçek vakaa uygulanmasının yanı sıra çağdaş pazarlamanın temellerini tanıtmak için tasarlanmıştır. Pazarlama tanımı, tüketici davranışı ve temel pazarlama fonksiyonları ile ilgili temel kavramlarla birlikte; strateji, ürün geliştirme, markalaşma, fiyatlandırma, dağıtım, iletişim, araştırma ve planlama gibi pazarlama ile bağlantılı diğer kavramları da içermektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlama ve Pazarlama Sürecini Anlamak
2Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci
3Pazarlama Çevresi ve Hedef pazarları seçme
4Pazarlama Olanaklarını Analiz Etme
5Pazarlama Araştırması Teknikleri
6Ara Sınav
7Pazar Bölümleme, Hedefleme ve Konumlandırma
8Pazarlama Karması Geliştirmek: Ürün
9Pazarlama Karması Geliştirmek: Dağıtım
10Pazarlama Karması Geliştirme: Tutundurma
11Pazarlama Karması Geliştirme: Fiyat
12Pazarlama Karması Geliştirmek: Ürün
13Bütünleşik Pazarlama İletişimi
14Pazarlama ve Toplum: Sorumluluk ve Pazarlama
 
Kaynaklar:
Solomon, M. R., Marshall, G. W., & Stuart, E. W. (2022). Marketing real people, real choices (Eleventh edition). Pearson.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders içerisindeki değerlendirmesinde vize ve final sınavlarının yanı sıra ödevler ve güncel sorunların işleneceği takım projeleri de yer alacaktır. Bununla birlikte öğrencilerin derse devamları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmeye katkı sağlayacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Proje1%20
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor