PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İleri Analiz IMATH 251214 + 047,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, Öklid uzayının topolojisinin temellerini (açık, kapalı kümeler, tıkızlık, tamlık, sınır, kapanış, vb.) anlamış olacaklar.
2. Öğrenciler notasyonları, bir fonksiyonun düzgün sürekliliğini ve bir fonksiyon dizinin düzgün yakınsamasını öğrenecektir.
3. Öğrenciler, bu kavramlar arasındaki farkı ifade edebileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Gerçek sayı doğrusu ve Öklid uzayı, Öklid uzayının topolojisi, Tıkız ve Bağlantılı kümeler (Tıkızlık, Heine-Borel Teoremi, İç içe geçmiş küme özelliği, Yol bağlantılı kümeler, Bağlantılı kümeler), Sürekli fonksiyonlar, Düzgün ve noktasal yakınsama, Weierstrass M-testi, Serilerin integralinin ve türevinin alınması, İki ve üç katlı integraller, sıfır ölçülü kümeler
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Gerçek sayı doğrusu ve Öklid uzayı (sıralı cisimler, uzaklık ve Schwarz eşitsizliği)
2Öklid uzayının topolojisi; açık kümeler, bir kümenin iç bölgesi, kapalı kümeler
3Öklid uzayının topolojisi; yığılma Noktasları, bir kümenin kapanışı, bir kümenin sınırı, diziler, tamlık
4Tıkız ve bağlantılı kümeler; tıkızlık, Heine-Borel teoremi
5Tıkız ve bağlantılı kümeler; iç içe geçmiş küme özelliği, patika bağlantılı kümeler, bağlantılı kümeler
6Sürekli fonksiyonlar; süreklilik, tıkız ve bağlantılı kümelerin görüntüsü
7Sürekli fonksiyonlar; sürekli fonksiyonlarda işlemler, sürekli fonksiyonların tıkız kümelerde sınırlılığı
8Sürekli fonksiyonlar; düzgün süreklilik
9Noktasal yakınsama, Weierstrass M-testi, düzgün yakınsama
10Serilerin türevlenmesi ve integrallenmesi
11İki kat integraller, değişkenlerin değiştirilmesi
12Üç kat integraller, değişkenlerin değiştirilmesi
13Silindirik ve küresel koordinatlar
14Genelleştirilmiş integraler, hacim ve sıfır ölçülü kümeler
 
Kaynaklar:
Elementary Classical Analysis, J.Marsden and DM. J. Hoffman, W.H.Freeman and Company 1995, ISBN13: 978-0-7167-2105-5
 
Diğer Kaynaklar:
Advanced Calculus, Buck, C and Buck, R.C., Waveland Press 2003, ISBN: 1577663020
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 4 saat sınıf dersidir. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. Öğrencilerin final sınavına girebilmek için toplam derslerin en az %70 ine devam etmeleri beklenir. Aksi halde, öğrenciler NA notu ile kalacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%15
Aktiviteler1%35
Aktiviteler1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)116,0016,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık52,0010,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)128,0028,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)123,0023,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.2
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4