Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimarlık Tarihi II | ARCH 225 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Akdeniz havzası, Anadolu ve Avrupa mimarlıkları, yapılı çevre ve kültür hakkında genel bilgi edinilmesi |
2. Farklı dönem ve kültürlere ait eleştirel yaklaşım kazanılması |
3. Mimarlık ve yapılı çevreyi değerlendirebilecek kriterlerin edinilmesi |
4. Mimari ve yapılı çevrenin oluşması etkileyen bağlamların farkına varılması |
5. Eleştirel düşünme becerisi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | ARCH 104 |
|
Dersin Tanımı:
.Mimarlık Tarihi II dersi dört derslik mimarlık tarihi araştırma dersleri serisinin ikinci dersi olarak öğrencilere mimarlık alanındaki gelişmelere eleştirel bir gözle bakabilme ve kültürler arası ilişkileri anlayabilme becerisi vermeyi amaçlamaktadır. Bu ders için sunulan bilgiler 7. yüzyıl sonu ile 19. yüzyıl arasındaki zaman aralığını taramakta ve özellikle Avrupa ve Akdeniz havzasına odaklanmaktadır. Bu ders mimarlık ve yapılı çevreyi kavramsal bir çerçeve etrafında tartışmayı amaçlamaktadır
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin ana kurgusunun, metodunun, amacının ve gererkliliklerinin tanıtılması. Giriş: Mimarlık ve onun bağlamı |
2 | İslam Mimarisi: Başlangıç / Emevi Abbasi Dönemi Mimarisi |
3 | Selçuk Mimarisi: İran ve Anadolu |
4 | Beylikler ve Erken Dönem Osmanlı Mimarisi |
5 | 16. yy Osmanlı Mimarlığı: Sinan Çağı |
6 | 16. yy Osmanlı Mimarlığı: Maniyerist Dönem |
7 | 16.ve17. yy Osmanlı Mimarlığı |
8 | 18. yy Osmanlı Mimarlığı:Batılılaşma |
9 | Rönesans Sanatı ve Mimarlığı - I |
10 | Rönesans Sanatı ve Mimarlığı - II |
11 | Barok Sanatı ve Mimarlığı - I |
12 | Aydınlanma Çağında Mimarlık |
13 | 19.yy Kültürel Geliişmeleri: Aydınlanma Çağı |
14 | Gökdelenler, Şikago Okulu, Louis Sullivan |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Francis Ching, Mark Jarzombek, Vikram Prakash. (2006). A Global History of Architecture. Wiley 2. Ernst Gombrich. (1950). The Story of Art. Phaidon Press 3. Oleg Grabar. (1987). The Formation of Islamic Art. Yale University Press 4. Spiro Kostof. (1995). A History of Architecture: Setting and Rituals. New York: Oxford University Press 5. George Michell. (1995). Architecture of the Islamic World: Its History and Social Meaning. Thames and Hudson 6. Gülru Necipoğlu. (2005). The Age of Sinan: Architectural Culture in the Ottoman Empire. University of Chicago Press 7. C. Norberg-Schulz. (1978). Meaning in Western Architecture. New York |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders öğrencilerin tartışmaya teşvik edildiği teorik bir derstir. Fotoğraf, film ve müzik gibi farklı medyalar ders anlatımında kullanılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |