PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Vektörel Analiz ve Doğrusal CebirMATH 253214 + 044,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenci çok katlı integralleri hesaplayabilecektir.
2. Öğrenci eğri ve yüzey integrallerini hesaplayabilecektir.
3. Öğrenci vektör alanları ile işi hesaplayabilecektir.
4. Öğrenci lineer (doğrusal) denklem sistemlerini analiz edebilecektir.
5. Öğrenci boyut ve altuzayları anlayabilecektir.
6. Öğrenci verilen bir vektör kümesinin lineer (doğrusal) bağımsız olup olmadığını kontrol edebilecektir.
7. Öğrenci bir matrisin rankını ve sıfırlığını bulabilecektir.
8. Öğrenci özdeğerleri bulabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerMath 158
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Silindirik ve küresel koordinatlarda üç katlı integraller, çok katlı integrallerde değişken değiştirme, çizgi integrali, vektör alanları, iş, korunumlu alanlar, Green teoremi, yüzey alanı ve yüzey integralleri, Stoke's teoremi, divergens teoremi, lineer (doğrusal) denklem sistemleri, matrisler, determinant, reel vektör uzayları, alt uzaylar, lineer (doğrusal) bağımsızlık, baz (taban) ve boyut, bazların (tabanların) değişimi, satır uzayı, iç çarpım uzayları, Gram-Schmidt metodu, ortogonal (dik) matrisler, özdeğerler ve özvektörler, köşegenleştirme
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Silindirik ve küresel koordinatlarda üç katlı integraller
2Çok katlı integrallerde değişken değiştirme, çizgi integrali, vektör alanları, iş
3Yoldan bağımsızlık, potasiyel fonksiyonlar ve korunumlu alanlar, Green teoremi
4Yüzey alanı ve yüzey integralleri, parametrize edilmiş yüzeyler
5Stoke's teoremi, Divergens teoremi
6Lineer (doğrusal) denklem sistemleri, matrisler
7Determinant
82-boyut ve 3-boyutta vektörler
9Reel vektör uzayları, alt uzaylar, lineer (doğrusal) bağımsızlık
10Baz (taban) ve boyut, bazların (tabanların) değişimi
11Satır uzayı, rank ve sıfırlık
12İç çarpım uzayları, Gram-Schmidt metodu, ortogonal (dik) matrisler
13Özdeğerler ve özvektörler
14Köşegenleştirme
 
Kaynaklar:
Advanced Engineering Mathematics; Dennis G. Zill; Jones & Bartlett Publishers; 2009; ISBN: 978-0763779665 Elementary Linear Algebra; H. Anton, C. Rorres; Wiley; 2010; ISBN: 978-0470458211
 
Diğer Kaynaklar:
Thomas’ Calculus; G.B. Thomas, Jr. and M. D. Weir and J. Hass; Addison-Wesley; 2009; ISBN: 978-0-321-52679-3
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 4 saat sınıf dersi. Derslere devam zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%60
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.3
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.1
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.1
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.0
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.1
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.0
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.0
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.0
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.0