Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yazılım Projesi I | SENG 271 | 2 | 1 | 0 + 2 | 1 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenci, eksiksiz bir uygulama geliştirebilecektir. |
2. Öğrenci verilen problemlere algoritmik çözümler üretebilecektir. |
3. Öğrenci, geliştirdiği uygulama için herhangi bir programlama dilini kullanabilecektir. |
4. Öğrenci, geliştirdiği uygulamalar için rapor yazabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Laboratuvar dört veya daha fazla pratik ödev içerir. Öğrencilerin karmaşık hesaplama problemlerini verimli bir şekilde uygulamaları beklenmektedir. Öğrencilerden ödevleriyle birlikte iyi tasarlanmış bir belgesel rapor sunmaları beklenir. Derleyicilerin, paket programların ve en son IDE'lerin (Entegre Geliştirme Ortamları) kullanımı bu laboratuvara dahildir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Birinci Ödev Sunumu / Bilgisayar Programcılığı |
3 | Kod Örnekleri |
4 | Tekrar |
5 | İkinci Ödev Sunumu / Tasarım |
6 | Tekrar |
7 | Üçüncü Ödev Sunumu / Tasarım |
8 | Tekrar |
9 | Dördüncü Ödev Sunumu / Veri ve Oyun Yapıları |
10 | Kod Örnekleri |
11 | Tekrar |
12 | Beşinci Ödev Sunumu / Veri ve Oyun Yapıları |
13 | Kod Örnekleri |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Allen Sherrod Data Structures and Algorithms for Game Developers (Game Development Series) Charles River Media 2007 ISBN-10: 9781584504955
Michael T. Goodrich, Roberto Tamassia , Michael H. Goldwasser Data Structures and Algorithms in Java 6th Edition Wiley; 6 edition (January 28, 2014) 2014 ISBN-10: 1118771338
Booch G., Maksimchuk R.A., Engel M.W., Young B.J., Conallen J. ve Houston K.A., Object-Oriented Analysis and Design with Applications, 3rd Ed., Addison-Wesley Professional, 2007 978-0201895513
Deitel, P. Java: How to Program, 9th Edition Prentice Hall 2011 9780132575669
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders
Tartışma
Soru ve cevap
Takım/Grup Çalışması
Ev ödevi
Proje |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
|