Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Modern Sanat ve Mimarlık | INAR 265 | 3 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. On dokuzuncu ve yirminci yüzyılda sanatsal ve mimari tarzların gelişimini incelemek |
2. Sanatsal ve mimari terminolojiyi tanımlamak |
3. 20. yüzyılın sanat eserlerini ve yapılı çevrelerini analiz etmek |
4. Sanatsal yaratımı dönemin sosyal ve politik koşullarına göre tanımlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, geç Osmanlı ve Türk sanatı ve mimarisi de dahil olmak üzere, 19. yüzyılın ortalarından 20. yüzyılın ikinci yarısına kadar olan modernleşme döneminde sanat ve mimaride yaşanan belirli üsluplara odaklanır. Yapılı çevre, iç mekanlar, tekstil, sanat eserleri, resim, heykel, süslemeler ve mobilyalar üzerinde modern sanat akımları incelenir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Önceki yarıyılın tekrarı |
2 | 19.yy. 2. yarısında sanat: Realizm, Empresyonizm ( İzlenimcilik), Post-empresyonizm (Art-izlenimcilik) |
3 | 19. yüzyılın ikinci yarısında ve 20. yüzyılın başlarında sanat: Post Empresyonizm, Erken Ekspresyonizm |
4 | 20. yüzyılın başlarında sanat: Modern Sanat, Fovizm, Kübizm |
5 | 20. yüzyılda sanat: Fütürizm, Yapılandırmacılık, Hassasiyetçilik |
6 | 20. yüzyılda sanat: Alman Dışavurumculuğu, Neo-Plastikçilik (De Stijl), Sürrealizm |
7 | Ara Sınav 1 |
8 | 19. yüzyılın ikinci yarısında mimari: Eklektizm, Canlanmacılık, Dökme Demir Çağı, Sanayi Çağı, Chicago Okulu |
9 | 20. yüzyılda mimari: Sanat ve Zanaat, Art Nouveau, Art Deco |
10 | 19. yüzyılın ikinci yarısında ve 20. yüzyılın başlarında mimari: Prairie Okulu, Frank Lloyd Wright |
11 | 20. yüzyılın ilk yarısında mimari: Uluslararası Stil 1 (Deutscher Werkbund, Bauhaus) |
12 | 20. yüzyılın ilk yarısında mimari: Uluslararası Stil 2 (Le Corbusier ve Rasyonalizm) |
13 | 20. yüzyılın ikinci yarısında mimari: Yüzyıl Ortası Modernizmi |
14 | Ara sınav 2 |
|
Kaynaklar: |
Arnason, H. H., & Mansfield, E. C. (2012). History of modern art. Pearson Education.
Colquhoun, A. (2002). Modern architecture. OUP Oxford.
Frampton, K., & Futagawa, Y. (1983). Modern architecture. Rizzoli.
Frampton, K. (2020). Modern architecture: a critical history (world of art). Thames & Hudson.
Gombrich, E. H., & Gombrich, E. H. (1995). The Story of Art (Vol. 12, pp. 155-159). London: Phaidon.
Heynen, H. (2000). Architecture and modernity: a critique. MIT Press.
Hopkins, D. (2000). After modern art 1945-2000. Oxford University Press.
Lynton, N., & Chester, W. (1980). The Story of Modern Art. Oxford: Phaidon.
Scully, V. J. (2003). Modern architecture and other essays. Princeton University Press. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Ders Notları
https://www.wikipedia.org
https://www.moma.org
http://www.mimarlarodasi.org.tr
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yoğun görsel malzeme kullanımıyla desteklenen derslerden oluşan ders haftada 2 saatten oluşmaktadır. Öğrencilerden bir araştırma yapmaları veya kapsamlı bir araştırmayı kapsayacak şekilde ev sınavlarına girmeleri beklenir. Ayrıca öğrencilerden tartışmalar yoluyla da mimari eleştiri becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir. Görsel medya dersin bel kemiği olduğundan, katılım önemlidir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %50 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |