PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Elektriksel Devre Analizi IEE 205213 + 246,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Matematiksel modelleme yeteneği
2. Analiz teknikleri için metodolojiler
3. Kavramsal anlayış ile problem çözme yaklaşımları arasındaki ilişki
4. Gelişmiş düşünme yeteneği
5. Temel devre kavramlarının anlaşılması
6. Elektrik devreleri alanında ileri eğitim için gereken temel kavramlar ve araçlar
7. Tasarım problemleriyle temel devre kavramlarının anlaşılmasının doğrulanması
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste devre basitleştirme yöntemleri, analog devrelerin temel bileşenleri; dirençler, kapasitörler, indüktörler, gerilim kaynakları ve akım kaynakları, devre analiz teknikleri, RL, RC ve RLC devrelerinin doğal ve basamak tepkileri ele alınmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Elektrik devre analizine giriş, güç ve enerji terimleri
2Devre değişkenleri ve elemanları, bağımlı ve bağımsız kaynaklar
3Seri, paralel, üçgen ve yıldız bağlantılı dirençler.
4Kirchoff Akım Yasası (KCL) ve Kirchoff Gerilim Yasası (KVL), Basit Direnç Devreleri
5Devre analizi teknikleri; Düğüm voltajı yöntemi
6Devre analizi teknikleri: Mesh akımı yöntemi
7Devre analizi teknikleri: Kaynak dönüşümü
8Devre Analizi Teknikleri: Thevenin ve Norton teoremleri
9Enerji depolama elemanları: İndüktörlerin ve kapasitörlerin giriş-çıkış özellikleri
10Birinci dereceden devreler (RL devreleri)
11Birinci dereceden devreler (RC devreleri)
12İkinci dereceden devreler (RLC devreleri)
13İkinci dereceden devreler (RLC devreleri) II
14Anahtarlama devreleri
 
Kaynaklar:
James W. Nilsson, Susan A. Riedel, Electric Circuits, Pearson Prentice Hall, 2014, 978-0133760033.
 
Diğer Kaynaklar:
Charles. Alexander & Matthew. Sadiku, Fundamentals of Electric Circuits, McGraw-Hill Science/Engineering/Math, 2012, 978-0073380575.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3 hours of lecturing and 2 hour of laboratory per week
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Laboratuvar1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)110,0010,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri73,0021,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)17,007,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)114,0014,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.3
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.3
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.1
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.2
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.2
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.2
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.1
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.1
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.1
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.1
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.2
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.1
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.1
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.1
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.2