Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yazılım Tasarımı | SENG 206 | 2 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Nesne yönelimli tasarım tekniklerini anlayabilir ve uygulayabilir |
2. UML kullanarak bir uygulamanın özelliklerini ve tasarımını ifade edebilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere Unified Modeling Language (UML) kullanarak nesne yönelimli yazılım geliştirmenin temellerini sağlayacaktır. UML'nin temelleri ile başlar ve kullanım durumu diyagramlarını, sınıf diyagramlarını ve ilişkilendirmeleri, nesne diyagramlarını, davranış diyagramlarını, dizi diyagramlarını, işbirliği diyagramlarını, etkinlik diyagramlarını, durum diyagramlarını, uygulama diyagramlarını, bileşen diyagramlarını, dağıtım diyagramlarını kapsar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | UML ile Nesneye Yönelik Modelleme |
2 | Sınıf Diyagramı |
3 | Obje Diyagramı |
4 | Kullanım Senaryosu Diyagramı |
5 | Etkileşim Sırası Şeması |
6 | Etkileşim İletişim Şemaları |
7 | Arasınav Tekrarı |
8 | Faaliyet Diyagramı |
9 | Durum-Makine Diyagramı |
10 | Bileşen Diyagramı |
11 | Dağıtım Diyagramı |
12 | UML Modelleme |
13 | UML Modelleme |
|
Kaynaklar: |
Booch G., Maksimchuk R.A., Engel M.W., Young B.J., Conallen J. ve Houston K.A., Object-Oriented Analysis and Design with Applications, 3rd Ed. Addison-Wesley Professional, 2007 978-0201895513 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders
Tartışma
Ev ödevi
Proje
Soru ve cevap |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %25 |
Ara sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |