Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Vergilendirmenin Anayasal İlkeleri | HUK 583 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Vergilendirmede Genellik |
2. Genel Karşılıklılık |
3. Mali Güce Göre Vergilendirme ve Ölçülülük |
4. Vergilendirmede Adalet |
5. Vergilendirmede Eşitlik |
6. Verginin Kanuniliği |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Anayasa, doğrudan veya dolaylı olarak vergilendirmenin temel ilkelerini düzenlemektedir. Bu ilkeler, yürürlüğe sokulacak vergi mevzuatları bakımından önem teşkil etmektedir. Ders kapsamında genel olarak vergi hukukunun temel ilkeleri tek tek ele alınmakta, Anayasa’da doğrudan ve dolaylı olarak ele alınan vergilendirme ilkeleri detaylı olarak ortaya konmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Anayasa’da Doğrudan Düzenlenen Vergilendirme İlkeleri |
2 | Anayasa’da Dolaylı Olarak Düzenlenen Vergilendirme İlkeleri |
3 | Vergilendirmede Genellik |
4 | Kamu Giderlerinin Karşılanması (Genel Karşılıklılık) |
5 | Mali Güce Göre Vergilendirme |
6 | Ölçülülük |
7 | Vergilendirmede Adalet |
8 | Vergilendirmede Eşitlik |
9 | Verginin Kanuniliği |
10 | Öngörülebilirlik |
11 | Belirlilik |
12 | Kıyas Yasağı |
13 | Geriye Yürümezlik |
14 | Vergilendirmenin Temel İlkelerinin Ele Alındığı AYM Kararları |
|
Kaynaklar: |
DİLEMRE ÖDEN, Begüm, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararlarının Türk Vergi Hukukuna Etkisi, Savaş Yayınevi 2017 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, ödev sunumları ve tartışma.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |