Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Proje | MNT 592 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 15,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilimsel bir projenin temel kavramlarını açıklar. |
2. Bilimsel projelerin hazırlanmasında izlenecek adımları sıralar. |
3. Bilimsel projelerde özgün değeri tanımlar. |
4. Yüksek Lisans öğrencilerine yönelik TUBİTAK/ BAP vb. projesi hazırlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders tezsiz opsiyondaki öğrenciler için zorunlu olup öğrenciler Mikro ve Nanoteknoloji alanındaki bir konuda akademik danışmanları gözetiminde proje çalışmaları yapmaları gerekmektedir. Proje çalışmasının tamamlanması sonrasında öğrenciler proje raporu sunarlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilimsel proje nedir? |
2 | Temel kavramların tanımları |
3 | Bilimsel araştırma yöntemleri |
4 | Proje fikri bulma |
5 | TUBİTAK projeleri ve BAP projelerini inceleme |
6 | Problem tanımı bölümünün hazırlanması |
7 | Çalışmanın amacı bölümünün hazırlanması |
8 | Araştırma sorusu ve/veya hipotez bölümünün hazırlanması |
9 | Projede kullanılan yöntem ve metotlar bölümünün hazırlanması |
10 | Proje iş zaman planının hazırlanması |
11 | Özet ve sonuç yazımı |
12 | TUBİTAK, sanayi projeleri ve BAP projeleri hakkında bilgi |
13 | Proje ödevi sunumu |
14 | Proje ödevi sunumu |
|
Kaynaklar: |
TUBITAK 2209-A Research Project Support Program for Graduate Students Guidelines - Project Management Fundamentals |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Tartışma, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Proje Tasarımı ve Yönetimi |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje Raporu (Y.Lisans) | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilimler ile mühendislik konularını içeren alanlarda bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 2 |
2 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık Mikro ve Nanoteknoloji alanında problemlerine uygulama yeteneği. | 2 |
3 | Mikro ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 1 |
4 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 1 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 1 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Mikro ve Nanoteknoloji ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 3 |
7 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme yeteneği. | 0 |
8 | En az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 1 |
9 |
Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği.
| 1 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 1 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 1 |