Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Proje | KENT 592 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 15,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilimsel bir projenin temel kavramlarını açıklar. |
2. Bilimsel projelerin hazırlanmasında izlenecek adımları sıralar |
3. Bilimsel projelerde özgün değeri tanımlar |
4. Lisans öğrencilerine yönelik TUBİTAK/ BAP vb. projesi hazırlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrencilere bilimsel proje hazırlama sürecini öğretmek ve bu süreçte gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Öğrenciler, proje fikri geliştirme, literatür taraması, proje yazımı ve sunumu konularında deneyim kazanacaklardır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilimsel proje nedir? |
2 | 2 Temel kavramların tanımları |
3 | 3 Bilimsel araştırma yöntemleri |
4 | 4 Proje fikri bulma |
5 | 5 TUBİTAK projeleri ve BAP projelerini inceleme |
6 | 6 Problem tanımı bölümünün hazırlanması |
7 | 7 Çalışmanın amacı bölümünün hazırlanması |
8 | 8 Araştırma sorusu ve/veya hipotez bölümünün hazırlanması |
9 | 9 Projede kullanılan yöntem ve metotlar bölümünün hazırlanması |
10 | 10 Proje iş zaman planının hazırlanması |
11 | 11 Özet ve sonuç yazımı |
12 | 12 TUBİTAK, sanayi projeleri ve BAP projeleri hakkında bilgi |
13 | 13 Proje ödevi sunumu |
14 | 14 Proje ödevi sunumu |
|
Kaynaklar: |
TUBITAK 2209-A Research Project Support Program for Undergraduate Students Guidelines
Project Management Fundamentals
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
• Tartışma, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Proje |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje Raporu (Y.Lisans) | 1 | %50 |
Haftalık Çalışmalar | 14 | %30 |
Proje Sunumu (Y.Lisans) | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında mevcut bilgi birikimini, yazını, çalışmaları ve projeleri anlayıp, eleştirel bir yaklaşımla çok boyutlu değerlendirebilecek farkındalığa sahip olur. | 4 |
3 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur. | 4 |
4 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda kazandığı bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini disiplinler arası bağlamlar içerisinde uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
5 | Farklı alanlardan gelen bilgiyi kullanarak kentsel tasarım ve dönüşüm alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir ve problem çözme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir. | 4 |
7 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusuyla doğrudan ya da dolaylı ilgili konu ve projelerde araştırma, saha çalışması, uygulama ve öğrenim süreçlerini yönetebilir, ekip çalışmalarında uzman olarak sorumluluk alabilir. | 1 |
8 | Öğrenimini kendi başına ya da bağımsız sürdürmeye olanak veren öğrenme ve araştırma yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
9 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda yürüttüğü ya da parçası olduğu çalışma ve uygulamalara ilişkin ilgili paydaşlarla sözlü, yazılı ya da görsel iletişim kurabilir, görüş ve önerilerini paylaşabilir. | 4 |
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, Kentsel tasarım ve dönüşümle ilgili temel kavramları öğrenir, çalışmaları için gerekli kaynak taramasını yapabilir. | 4 |
11 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda analiz, planlama ve tasarım yapmasını sağlayacak bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | 1 |
12 | Kentsel tasarım ve dönüşümü doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda eleştirel yaklaşır, araştırma yapar, sonuçları sentezler ve sistematize eder; bu süreçleri ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ya da görsel olarak sunabilir. | 4 |
13 | Kentsel tasarım ve dönüşüm karar ve uygulamalarının toplumsal, ekonomik, çevresel ve etik açıdan getirdiği sorumlulukların bilincinde olarak çalışmalarını gerçekleştirir. | 4 |
14 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanındaki çalışmalarını kentsel yaşam kalitesi çerçevesinde değerlendirerek gerçekleştirir. | 4 |
15 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanının çok boyutlu ve disiplinlerarası yapısının ve farklı ölçeklerde çalışmaya imkân verdiğinin farkında olarak analiz, strateji ve politika geliştirme, tasarım, planlama ve/veya uygulama projeleri gerçekleştirebilir. | 4 |