Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uluslararası Aile Hukuku | HUK 565 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. -Konsolosluk evlenmeleri, çocuğun yerinin hukuka aykırı olarak değiştirilmesi (ebeveynin çocuğu kaçırması), yabancı makamlardan verilen boşanma kararlarının Türkiye'de etkisi, nafaka alacaklarının bir başka ülkede tahsili, yabancı makamlardan verilen nafaka kararlarının tenfizi, yabancı unsurlu kişi hallerine ilişkin meselelerde Türk mahkemelerinin yetkisini tayini hakkında bilgi sahibi olunması. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Farklı devlet vatandaşı kişilerin evlilikleri, aile bireylerinin farklı ülkelerde yaşamasının aile hukukundan doğan yükümlülüklere etkisi, yabancı devletlerin yargı organlarınca verilen boşanma, nafaka, velayet ve diğer konulardaki kararların etkisi meselelerinin her zaman güncelliğini korumaktadır. Uluslararası toplum aile fertlerinin korunması için çaba sarf etmekte, bir takım koruma mekanizmaları geliştirmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Uluslararası Aile Hukuku dersinin kapsamı ve işleyiş biçimi hakkında bilgilendirme -Uluslararası Aile Hukukunda yeknesaklaştırma faaliyetleri, mekanizmalar - Lahey Devletler Özel Hukuku Konferansı |
2 | milletlerarası özel hukuka giriş- kanunlar İhtilafı hukukunun temel kavramları |
3 | Milletlerarası Usul Hukukunun temel kavramları- milletlerarası yetki ve tanıma-tenfiz |
4 | Nişanlanma ve Evlenme |
5 | Evlenme |
6 | mal rejimleri |
7 | Boşanma |
8 | soybağı |
9 | evlat edinme- velayet |
10 | Nafaka |
11 | Velayete dair milletlerarası sözleşmeler |
12 | Nafaka dair milletlerarası sözleşmeler |
13 | uluslararası çocuk kaçırma sözleşmesi-sunum |
14 | uluslararası çocuk kaçırma sözleşmesi -Sunum |
|
Kaynaklar: |
Feriha Bilge TANRIBİLİR, Çocuk Haklarının Uluslararası Korunması ve Korunma Mekanizmaları, Yetkin Yayınları,
Ergin Nomer, Devletler Hususi Hukuku, Filiz Kitabevi, 2021
Gülören TEKİNALP, Milletlerarası Özel Hukuk
Cemal Şanlı/Emre Esen/İnci Ataman-Figanmeşe, Milletlerarası Özel Hukuk, Vedat Kitapçılık, 2022 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Şanlı/Gökyayla: Milletlerarası Aile Hukuku |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı ve sunum
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sınıf Tartışmaları | 1 | %40 |
Dönem Ödevi | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 3 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 3 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 3 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 4 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 4 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 3 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 3 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 2 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 3 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 1 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 3 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 2 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 3 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 3 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 4 |