Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Eğitim Planlaması ve Yönetimi | MAN 571 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, işletmelerin insan kaynakları ilgi alanı içinde, eğitimle ilgili kavramsal bilgiler edinirler. |
2. Öğrenciler, işletme yönetimlerindeki erişebildikleri bilgileri eğitim açısından yorumlayabilir ve değerlendirebilirler. |
3. Öğrencinin kendisi de bir işletme eğitimini planlayabilir ve insan kaynakları personeli olarak uygulamasını yapabilecek düzeye gelir. |
4. Öğrenilen bu aşamalardan sonra eğitim planlamasının ve uygulamasının örnekleriyle öğrencilere uygulaması yaptırılır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, işletmenin yöneldiği amaçlarla, eğitimin temel işlevlerinin uyumlu duruma getirilmesini; yani planlanmasını konu almaktadır. Bu amaçla, literatürde tanımlanan değişik işletme çeşitlerinde, işletme içi eğitim planlamasının ve işletme eğitiminin yönetilmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İşletme yönetimi açısından eğitim: Eğitimin tanımı, amaçları, işlevleri, önemi, işletme açısından yakın kavramlarla ilişkisi, eğitimde izlenen ilkeler. |
2 | Eğitim ihtiyacının belirlenmesi. |
3 | Eğitim ihtiyacının belirlenmesi (örnek durum çalışması). |
4 | Eğitim sorumluluğu ve organizasyonu. |
5 | İşletme eğitim politikasının belirlenmesi. |
6 | Eğitim sürecinin tasarımı ve eğitim prosedürünün hazırlanması, bir örnek üzerinde çalışma. |
7 | Eğitimin planlanması: Eğitimin amacının ve yönteminin belirlenmesi. |
8 | Eğitimin planlanması, programlanması ve bütçelenmesi. |
9 | Eğitimin uygulanması: İşletmede eğitim uygulaması (örnek durum çalışmaları). |
10 | Öğrenen organizasyonlar. |
11 | Eğitimin denetimi (ölçme ve değerlendirme). |
12 | Ölçme ve değerlendirme. |
13 | Eğitimin işe transferi ve gelişim: Yetişmiş insan gücünün etkin kullanılması. |
14 | Hazırlanan insan kaynakları eğitimi planlarının sunumu. |
|
Kaynaklar: |
Sabuncuoğlu, Zeyyat. İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları. 2012
Aydın, İnayet. Hizmet İçi Eğitim El Kitabı (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. 2014
Tekin, Halil. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi. 2010 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Aşkun, İnal Cem, Tokat, Bülent. İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. Bursa: Ekin Yayınevi. 2010
Yüksel, Öznur. İnsan Kaynakları Yönetimi (3. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi. 2003 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Konferans, anlatım, tartışma, örnek olay çalışmaları. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Proje | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |