Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Proje | INTT 592 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 15,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Araştırma yapmayı öğrenerek, sağlam, profesyonel bir akademik makale yazabileceklerdir. |
2. Çalışmalarını yazılı olarak sunabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Tezsiz programı tercih eden öğrenciler için son zorunlu derstir. Ders boyunca her öğrenciye bir proje danışmanı atanır ve öğrencinin (1) özgün savlarla desteklenen, tartışmada kullandığı eleştiri kuramlarını açıkça anladığını gösteren, ayrıntılı araştırılmış ve bütün kaynakları belirtilmiş, belli bir yazım formatı kullanılarak alıntılanmış 15-20 sayfalık eleştirel bir makale yazması, (2) danışmanıyla dönem boyunca düzenli olarak görüşmesi ve makalenin taslaklarını geri bildirim için teslim etmesi gerekir. Yüksek Lisans programı kuramsal çalışma ve metin incelemesine odaklandığı için makalenin bu eğilimi yansıtması ve öğrenciden ortaya koyduğu tartışma çerçevesinin geçerliliğini ve varsayımlarını sorgulaması beklenir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilimsel proje nedir? |
2 | Veri, bilgi, bilim, bilimsel araştırma, bilimsel çalışma, yaklaşım, yöntem, teknik ve özgünlük kavramlarının tanımları |
3 | Bilimsel araştırma yöntemleri |
4 | Proje fikri geliştirme |
5 | TÜBİTAK projeleri ve Lisans Öğrencilerine Yönelik BAP Proje Destek Programı |
6 | Problem tanımı bölümünün hazırlanması ve örnekler |
7 | Çalışmanın amacı bölümünün hazırlanması ve örnekler |
8 | Araştırma sorusu ve/veya hipotez bölümünün hazırlanması ve örnekler |
9 | Yöntem ve teknikler bölümünün hazırlanması ve örnekler |
10 | Proje zaman çizelgesinin hazırlanması ve örnekler |
11 | Özet ve sonuç yazımı, örneklerle birlikte |
12 | TÜBİTAK, sanayi ve BAP projeleri hakkında bilgiler |
13 | Proje sunumu |
14 | Proje sunumu |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya üniversite kütüphanesinden elde edebileceklerdir. |
|
Diğer Kaynaklar: |
• TUBITAK 2209-A Research Project Support Program for Undergraduate Students Guidelines
• Project Management Fundamentals
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
İlgili alanlardaki güncel konuların araştırılması, danışman ile literatür taramalarının tartışılması ve yüksek lisans tezi çalışmasının temellerinin diğer öğrencilere ve öğretim üyelerine sunulması.
• Tartışma, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama ve/veya Sunum, Proje Tasarımı/Yönetimi |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje Sunumu (Y.Lisans) | 1 | %20 |
Proje Raporu (Y.Lisans) | 1 | %50 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |