Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yüksek Lisans Projesi | IE 592 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 15,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilimsel bir projenin temel kavramlarını açıklar. |
2. Bilimsel projelerin hazırlanmasında izlenecek adımları sıralar. |
3. Bilimsel projelerde özgün değeri tanımlar. |
4. Yüksek Lisans öğrencilerine yönelik TUBİTAK/ BAP vb. projesi hazırlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
This course is a required course for students who are enrolled in the non-thesis option. Under the supervision of an academic advisor, each student conducts a project study with a topic in Industrial Engineering and submit a written report. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilimsel proje nedir? |
2 | Temel kavramların tanımları |
3 | Bilimsel araştırma yöntemleri |
4 | Proje fikri bulma |
5 | TUBİTAK projeleri ve BAP projelerini inceleme |
6 | Problem tanımı bölümünün hazırlanması |
7 | Çalışmanın amacı bölümünün hazırlanması |
8 | Araştırma sorusu ve/veya hipotez bölümünün hazırlanması |
9 | Projede kullanılan yöntem ve metotlar bölümünün hazırlanması |
10 | Proje iş zaman planının hazırlanması |
11 | Özet ve sonuç yazımı |
12 | TUBİTAK, sanayi projeleri ve BAP projeleri hakkında bilgi |
13 | Proje ödevi sunumu |
14 | Proje ödevi sunumu |
|
Kaynaklar: |
- TUBITAK 2209-A Research Project Support Program for Graduate Students Guidelines
- Project Management Fundamentals
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Tartışma, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Proje Tasarımı ve Yönetimi |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Haftalık Çalışmalar | 12 | %30 |
Proje Raporu | 1 | %50 |
Proje Sunumları | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 4 |
2 | Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. Yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
3 | Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, bileşen veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir ve uygular. | 4 |
4 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
5 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 2 |
6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 2 |
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
8 | Bir yabancı dili (özellikle İngilizceyi) en az Avrupa Dili Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 |