PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İstatistik ISTAT 201213 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. değişik veri tiplerini ve ölçüm düzeylerini ayrıştırabilir
2. verileri özetleyebilir ve görsel hale getirebilir
3. olaylarının koşullu ve koşulsuz olasılıklarını hesaplayabilir
4. marjinal ve koşullu dağılımları türetebilir
5. değişik örneklem şemalarına göre örneklem toplayabilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerMATH 105, MATH 106
 
Dersin Tanımı:

Stat 201, işletme ve diğer sosyal bilim alanlarında istatistiğe giriş dersinin ilkidir. Başlangıç düzeyinde verilen istatistiğin değişik konuları öğrencilerin daha bilinçli kararlar almalarını sağlamaktadır. Ders; özet istatistikleri, grafik yöntemlerini ve tabloları içeren betimsel istatistik yöntemlerini, temel olasılık teorisini, rassal değişken ve sık kullanılan kesikli ve sürekli dağılımları, birleşik ve marjinal dağılımları, örneklem ve örneklem dağılımlarını içermektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, Veri Tipleri
2Frekans Tabloları, Dağılımları ve Grafikleri
3Özet İstatistikler
4Verilerin Görüntülenmesi ve Keşfi
5Verilerin Görüntülenmesi ve Keşfi
6Olasılık: Temel kavramlar, olasılık atama yöntemleri, toplama kuralı ile olasılık hesabı
7Olasılık: çarpma kuralı ile olasılık hesabı, çapraz tablo kullanarak olasılık hesabı
8Olasılık: Koşullu olasılık, Bayes’ theoremi, sayma yöntemleri
9Kesikli Olasılık Dağılımları: kesikli olasılık dağılımlarının ortalaması, varyansı ve standard sapması; Binom, Hipergeometrik Poisson dağılımları
10Sürekli Olasılık Dağılımları: Düzgün Dağılım, Normal and Standart Normal Dağılımları
11Sürekli Olasılık Dağılımları: Standart Normal Dağılım; Binom dağılıma Normal dağılım yakınsaması; Üstel Dağılım
12Birleşik ve Marjinal Dağılımlar
13Örneklem Yöntemleri
14Örneklem Dağılımları ve Merkezi Eğilim Teoremi
 
Kaynaklar:
Lind, Marchal & Wathen (2015), Statistical Tech. in Bus. & Economics, McGraw-Hill
 
Diğer Kaynaklar:
Newbold, Carlson & Thorne (2010), Statistics for Business & Economics, Pearson
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Olabildiğince o hafta işlenen konunun pekiştirilmesi ve uygulanması için sorular verilerek öğrencinin derste çözmesi sağlanır. Ders sorumlusu ile öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için görüşme saatleri ayarlanmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ödev8%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor