Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Dijital Pazarlama | PMY 514 | 5 | 3 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dijital pazarlamanın temel kavramlarını ve planlamasını anlar |
2. Çeşitli dijital pazarlama kanallarını ve Arama motoru optimizasyonunu anlar |
3. Dijital medya reklamcılığı kavramı ve türlerini tanır |
4. Dijital pazarlama faaliyetlerinde kullanılan programları tanır |
5. E-posta ve mobil pazarlama gibi çevrimiçi pazarlama ve faaliyetleri için çeşitli seçenekleri anlar |
6. Dijital pazarlama kampanyalarını takip eder, anlar ve yorumlar |
7. Pazarlama metriklerini tanır ve kullanır |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders genel hatlarıyla etkili ve özgün dijital pazarlamaya faaliyetlerinde kullanılan kaynakları ve araçları tanıtmaktadır. Ders boyunca öğrenciler içerik pazarlaması, dijital pazarlama kanalları, çevrimiçi markalama stratejileri, etkileyen kişi pazarlaması, sosyal medya yönetimi, Arama Motoru Optimizasyonu ve dijital kampanyaların yönetimi gibi konular hakkında bilgi sahibi olmaktadır. Bu ders, aynı zamanda, öğrencilerin çevrimiçi profillerini geliştirmelerine ve çevrimiçi dünyaya ilişkin anlayışlarını derinleştirerek bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dijital Pazarlama Kavramının Gelişimi |
2 | Dijital Pazarlama Kavramının Diğer Kavramlarla Etkileşimi |
3 | Çevrimiçi Makro/Mikro Çevre Faktörleri |
4 | Çevrimiçi Makro/Mikro Çevre Faktörleri |
5 | Dijital Pazarlama Planı |
6 | Dijital Pazarlamada Kullanılan Metrikler |
7 | Vize Sınavı |
8 | Marka ve Performans Pazarlaması |
9 | Arama Motoru Optimizasyonu ve Arama Motoru Pazarlaması |
10 | Yeniden Pazarlama Kavramı |
11 | E-posta Pazarlaması ve Mobil Pazarlama |
12 | Programatik Reklamcılık |
13 | Dijital Reklamcılık: Hikaye Anlatıcılığı |
14 | Sosyal Medya Pazarlaması: Etkileyen Kişi Pazarlaması |
|
Kaynaklar: |
Kingsnorth, Simon. Çev: Laden İldeniz Dijital Pazarlama Stratejisi: Çevrimiçi (online) Pazarlamaya Bütünleşik Bir Yaklaşım, Nobel Akademik Yayıncılık, 2018. 978-6053207771
Dave Chaffey Çev: Fahri Apaydın, Dijital Pazarlama, Gazi Kitap, 2018. 9786053447740 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
-Çevrimiçi ders anlatımı, tartışma ve örnek olay incelemeleri |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %25 |
Ödev | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |