Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tez | MECE 599 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 60,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Alanda özgün bir araştırma konusu belirlemek ve araştırma soruları veya cevapları formüle etmek. |
2. İlgili literatürü eleştirel bir şekilde analiz ederek teorik ve kavramsal bir çerçeve oluşturmak. |
3. Nitel, nicel veya karma yöntemleri kullanarak uygun bir araştırma metodolojisi tasarlamak ve uygulamak. |
4. Araştırma verilerini bilimsel ve etik standartlara uygun olarak analiz etmek, yorumlamak ve değerlendirmek. |
5. To prepare and present a master dissertation that contributes to academic knowledge in the field. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında öğrenciler, danışmanlarının rehberliğinde özgün bir araştırma planı geliştirerek akademik bir tez çalışması yürütürler. Süreç boyunca bilimsel araştırma yöntemleri, etik ilkeler, literatür değerlendirme, veri toplama ve analiz teknikleri, bilimsel yazım kuralları ve sunum becerileri gibi konularda derinlemesine çalışmalar yapılır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tez sürecinin oryantasyonu ve genel bakışı |
2 | Araştırma problemini ve amacını tanımlama |
3 | Araştırma sorularını ve/veya hipotezleri formüle etme |
4 | Teorik ve kavramsal çerçevenin oluşturulması |
5 | Literatür inceleme teknikleri ve referans yönetimi |
6 | Araştırma tasarımı ve metodoloji seçimi |
7 | Veri toplama araçlarının geliştirilmesi |
8 | Saha çalışması için etik inceleme ve hazırlık |
9 | Veri toplama süreci |
10 | Veri analizi teknikleri |
11 | Bulguların sunumu ve yorumlanması |
12 | Tartışma ve sonuç bölümlerini yazma |
13 | Akademik yazım, referanslama ve biçimlendirme |
14 | Tez savunma hazırlığı ve sunum pratiği |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Creswell, J. W. (2022). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches.
APA Publication Manual (7th Edition)
Alanla ilgili özgün tez örnekleri ve akademik makaleler
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüzyüze danışmanlık, Literatür tarama ve analiz, Uygulamalı veri toplama ve analiz, Akademik yazım ve sunum çalışmaları, Geri bildirim ve revizyon
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Tez savunması | 1 | %50 |
Tez önerisi/planlama | 1 | %30 |
Veri toplama, analizi ve yorumlama (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Mekatronik Mühendisliği ile ilgili matematik, mühendislik ve disiplinler arası konularda bilgi; mekanik, elektronik, kontrol sistemleri ve yazılım alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 4 |
2 | Mekatronik mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler (IoT, Endüstri 4.0, yapay zeka tabanlı kontrol sistemleri, robotik, sensör füzyonu, gömülü sistemler) hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık mekatronik mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği. | 4 |
3 | Mekatronik Mühendisliği alanı ile ilgili çok disiplinli problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için entegre çözümler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi, sürdürülebilir ve akıllı sistem yaklaşımlarını uygulama yeteneği. | 4 |
4 | Mekatronik Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri (simülasyon yazılımları, CAD/CAE araçları, MATLAB/Simulink, Labview programlama, mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı sistemler) ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini, yapay zeka ve makine öğrenmesi araçlarını etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 4 |
5 | Karmaşık mekatronik sistemler veya süreçler (otonom sistemler, akıllı üretim sistemleri, robotik uygulamalar, sensör-aktüatör entegrasyonu) tasarlama ve yenilikçi, enerji verimli alternatifler geliştirme yeteneği. | 4 |
6 | Mekatronik sistemler için deney tasarlama ve yürütme, sensör verilerini toplama ve işleme, sistem davranışını modelleme ve simüle etme, veri analizi yapma ve Mekatronik Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 4 |
7 | Disipliniçi ve çok disiplinli (mekanik, elektrik-elektronik, yazılım, kontrol) takımlarda etkili iletişim kurarak çalışma, bağımsız araştırma yürütme ve proje ekiplerini yönetme yeteneği.
| 0 |
8 | Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); teknik rapor ve makale yazma yeteneği, uluslararası ortamlarda net ve anlaşılır teknik dokümantasyon hazırlama, sunum yapma ve mesleki iletişim kurma yeteneği. | 4 |
9 | Araştırma ve uygulama çalışmalarının sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda (konferanslar, sempozyumlar, bilimsel dergiler) sistemli ve açık bir şekilde yazılı (makale, poster, teknik rapor) ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. | 4 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; hızla gelişen teknolojilere (dijital dönüşüm, Endüstri 5.0, sürdürülebilir teknolojiler, yapay zeka) adapte olma, bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 4 |
11 | Veri toplama, sistem entegrasyonu, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel, etik değerler ve siber güvenlik konularında farkındalık; teknolojinin toplumsal ve çevresel etkilerine duyarlılık. | 4 |