Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tez | MECE 599 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 60,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Alanda özgün bir araştırma konusu belirlemek ve araştırma soruları veya cevapları formüle etmek. |
2. İlgili literatürü eleştirel bir şekilde analiz ederek teorik ve kavramsal bir çerçeve oluşturmak. |
3. Nitel, nicel veya karma yöntemleri kullanarak uygun bir araştırma metodolojisi tasarlamak ve uygulamak. |
4. Araştırma verilerini bilimsel ve etik standartlara uygun olarak analiz etmek, yorumlamak ve değerlendirmek. |
5. To prepare and present a master dissertation that contributes to academic knowledge in the field. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında öğrenciler, danışmanlarının rehberliğinde özgün bir araştırma planı geliştirerek akademik bir tez çalışması yürütürler. Süreç boyunca bilimsel araştırma yöntemleri, etik ilkeler, literatür değerlendirme, veri toplama ve analiz teknikleri, bilimsel yazım kuralları ve sunum becerileri gibi konularda derinlemesine çalışmalar yapılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tez sürecinin oryantasyonu ve genel bakışı |
2 | Araştırma problemini ve amacını tanımlama |
3 | Araştırma sorularını ve/veya hipotezleri formüle etme |
4 | Teorik ve kavramsal çerçevenin oluşturulması |
5 | Literatür inceleme teknikleri ve referans yönetimi |
6 | Araştırma tasarımı ve metodoloji seçimi |
7 | Veri toplama araçlarının geliştirilmesi |
8 | Saha çalışması için etik inceleme ve hazırlık |
9 | Veri toplama süreci |
10 | Veri analizi teknikleri |
11 | Bulguların sunumu ve yorumlanması |
12 | Tartışma ve sonuç bölümlerini yazma |
13 | Akademik yazım, referanslama ve biçimlendirme |
14 | Tez savunma hazırlığı ve sunum pratiği |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Creswell, J. W. (2022). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches.
APA Publication Manual (7th Edition)
Alanla ilgili özgün tez örnekleri ve akademik makaleler
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüzyüze danışmanlık, Literatür tarama ve analiz, Uygulamalı veri toplama ve analiz, Akademik yazım ve sunum çalışmaları, Geri bildirim ve revizyon
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Tez savunması | 1 | %50 |
Tez önerisi/planlama | 1 | %30 |
Veri toplama, analizi ve yorumlama (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |