Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Makroekonomik Teori I | ECON 209 | 2 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ulusal çıktı, enflasyon ve işsizlik gibi makroekonomik değişkenlerin nasıl hesaplandığını ve bu hesaplamalarda ortaya çıkan sorunları öğreneceklerdir. |
2. Uzun dönemde toplam ekonominin davranışını açıklamak için kullanılan teorik modelleri anlayabilecek ve bu modelleri bir açık ekonominin karşılaştığı şokların etkilerini inceleyebilmek ve bu ekonomilerde uygulanan makroekonomik politikaların etkileri ile ilgili soruları cevaplamak için kullanabileceklerdir. |
3. Kısa ve uzun dönemde çıktı, faiz oranları, fiyat seviyesi, enflasyon ve döviz kurlarının kapalı ve küçük açık ekonomilerde nasıl belirlendiğini öğreneceklerdir. |
4. Doğal oran hipotezini ve Phillips eğrisi tartışmalarını anlayacaklardır. |
5. Ekonomik ve mali krizlerin neden ve sonuçları ile ilgili bilgi edineceklerdir. |
6. Farklı döviz kuru rejimlerini ve bunların avantajlarını ve dezavantajlarını öğreneceklerdir. |
7. Makroekonomik modellerde denge sonuçlarını çözebilecekler ve burdan çıkan toplam makroekonomik değişkenler için tahminlerin bireysel ajanların mikro davranışından ve dengeye getirilen diğer kısıtlamalardan (finansal sürtünmeler gibi) nasıl etkilendiğini analiz edebileceklerdir. |
8. Makroekonomik teorilerin tahminlerini değerlendirebilecek ve bunları Türkiye verisi ile karşılaştırabileceklerdir. |
9. Matematiksel becerilerini ekonomik soruları yanıtlamak için uygulayabilecek ve bu becerilerin neden iyi bir ekonomist olmak çok önemli olduğunu fark edeceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | ECON102 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu iktisat lisans eğitiminin ilk temel makroekonomi teori dersidir. Bu ders bir LM / BP-AD / AS modeli çerçevesinde hem kapalı hem de açık ekonomilerdeki temel makroekonomik değişkenlerin kısa ve uzun vadede nasıl belirlendiğini inceler. Ders, önemli politika sorularını analiz etmek ve makroekonomik toplamları ve ekonomiler arasındaki makroekonomik ve finansal bağları sağlam bir şekilde anlamak için genel bir çerçeve geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu ders aşağıdaki konuları kapsamaktadır: Kısa dönem kapalı ekonomi modeli (IS-LM modeli), kısa dönem açık ekonomi modeli (IS-LM-BP modeli), ödemeler dengesi, karşılanmayan faiz haddi paritesi, Marshall-Lerner durumu, J eğrisi, toplam talep ve arz modeli, doğal işsizlik oranı, enflasyon ve Phillips eğrisi, döviz kuru rejimleri ve krizler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Makroekonomiye ve Makroekonomik Verilere Giriş |
2 | Kısa Dönem: Mal ve Hizmet Piyasaları |
3 | Kısa Dönem: Finansal Piyasalar |
4 | IS-LM Modeli |
5 | Açık Ekonomi: Mal ve Finansal Piyasalarda Açıklık |
6 | Açık Ekonomide Mal Piyasası |
7 | Ara Sınav |
8 | Açık Ekonomide Denge – Mundell Fleming Modeli ve the IS-LM-BP Modeli |
9 | İşgücü Piyasası |
10 | AD-AS modeli |
11 | AD-AS modeli |
12 | Döviz Kuru Rejimleri |
13 | Phillips Eğrisi, Doğal Oran Hipotezi ve Enflasyon |
14 | Krizler |
|
Kaynaklar: |
1. Olivier Blanchard (2012), Macroeconomics, Pearson-Prentice Hall, 6th ed.
2. Appleyard Dennis R., Field Alfred J. Jr. (AF) (2017), International Economics, Mc Graw-Hill International Edition, 9th ed. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Rudiger Dornbusch, Stanley Fischer and Richard Startz (2014), Macroeconomics, McGraw-Hill, 12th ed.
2. Mankiw, Gregory N. (2016), Macroeconomics , Macmillian, Worth publishers, 9th ed.
3. Robert J. Barro (2008), Macroeconomics: A Modern Approach, Thomson.
4. Michael Burda and Charles Wyplosz (2017), Macroeconomics: A European Text, Oxford University Press, 7th ed.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |