Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yüksek Lisans Tezi | IE 599 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 60,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Alanıyla ilgili özgün bir araştırma konusunu tanımlar ve araştırma problemine dayalı hipotez veya araştırma soruları geliştirir. |
2. Kuramsal çerçeveyi ve ilgili literatürü eleştirel bir bakış açısıyla analiz ederek araştırmasını bilimsel temellere dayandırır. |
3. Alanına uygun nitel, nicel veya karma yöntemleri kullanarak araştırma tasarımını oluşturur ve uygular. |
4. Topladığı verileri akademik ve etik ilkeler doğrultusunda çözümler, yorumlar ve bilimsel sonuçlara ulaşır. |
5. Araştırma süreci ve bulgularını bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlayarak alanına katkı sunan bir tez çalışması ortaya koyar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, tezli opsiyondaki öğrenciler için zorunludur. Öğrencilerin endüstri mühendisliği alanındaki bir konuda akademik danışmanları gözetiminde bağımsız bir araştırma yapmaları gerekmektedir. Tez çalışmasının tamamlanması sonrasında öğrenciler, tez raporu hazırlar ve tez çalışmalarını bir jüri önünde savunurlar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve tez süreci hakkında genel bilgilendirme |
2 | Araştırma probleminin ve amacının belirlenmesi |
3 | Hipotez / araştırma sorularının oluşturulması |
4 | Kuramsal ve kavramsal çerçevenin yapılandırılması |
5 | Literatür tarama teknikleri ve kaynak yönetimi |
6 | Yöntem belirleme: araştırma desenleri |
7 | Veri toplama araçlarının geliştirilmesi |
8 | Etik kurul başvurusu ve saha çalışmasına hazırlık |
9 | Veri toplama süreci |
10 | Veri analizi yöntemleri |
11 | Bulguların sunumu ve yorumlanması |
12 | Tartışma ve sonuçların yazımı |
13 | Tezin akademik yazım ve biçimsel yapısı |
14 | Tez savunmasına hazırlık: sunum ve jüri öncesi hazırlık |
|
Kaynaklar: |
• Creswell, J. W. (2022). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches.
• American Psychological Association (APA) Manual (7th Edition)
• Selected academic articles and doctoral dissertations related to the research field
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
• Birebir akademik danışmanlık
• Literatür incelemesi ve eleştirel tartışma
• Uygulamalı veri toplama ve analizi
• Akademik yazma ve revizyon atölyeleri
• Sunum ve savunma hazırlığı |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Tez önerisi/planlama | 1 | %10 |
Araştırma | 1 | %40 |
Proje Raporu (Y.Lisans) | 1 | %30 |
Proje Sunumu (Y.Lisans) | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |