Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Katıların Termodinamiği | MNT 511 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Termodinamiği faz değişikliklerine uygular |
2. Gerçek sistemlerin entropisini hesaplamak için konfigürasyon ve termal entropi kavramlarını uygular. |
3. Malzeme sistemlerinde faz dengeye elektrokimya kavramlarını uygular. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Katıların termodinamiği ve istatistiksel mekanizmaları. Temel kavramlar, alaşım sistemlerinin denge özellikleri, faz diyagramlarından termodinamik bilgi edinilmesi, yüzeyler ve ara yüzeyler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Termodinamiğin Birinci ve İkinci Yasalara Giriş/Tekrar |
2 | Entropinin İstatistiksel Mekanik Tanımı |
3 | Termodinamik İlişkiler |
4 | Nokta Hataların Termodinamiği |
5 | Isı kapasitesi |
6 | Termodinamiğin Üçüncü Yasası |
7 | Tekli Faz Diyagramları |
8 | Gaz Karışımları ile İkili Sistemler, Yoğuşmalı Sistemler |
9 | İkili Faz Diyagramları |
10 | Denge |
11 | Faz Dengesi |
12 | Arayüz ve Yüzeylerin Termodinamiği |
13 | Elektrokimya |
14 | Elektrokimya |
|
Kaynaklar: |
1. Gaskell, D. R., Introduction to the Thermodynamics of Materials, 3rd Edition, Taylor & Francis Publishers, New York,1995, 4th edition 2003.
2. Y. Austin Chang and W. Alan Oates, Materials Thermodynamics, Wiley, 2010.
3. Hae-Geon Lee, Chemical Thermodynamics for Metals and Materials, Imperial College Press, 1999.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
|
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |