Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Uygulamaları I | INAR 219 | 2 | 1 | 1 + 2 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir kasaba evinin iki boyutlu plan çizimlerinin üretilmesi. |
2. Bir kasaba evinin plan ve görünüş çizimlerinin sunumunun hazırlanması. |
3. Kasaba evinin farklı ölçeklerdeki çizimlerinin tek bir kağıt pafta üzerinde gösterimini hazırlamak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bilgisayarla tasarlamak ve çizmek klasik temsil yöntemleri ve elle çizim teknikleri yaygınlığını kaybederken zeminini güçlendirdi. Özellikle, uygulama işlerinde bilgisayar destekli tasarım çıktıları standartlaştı. Böylelikle, bilgisayarla tasarlama konusuna yakınlık duymayan profesyoneller bu rekabette geride kaldılar. Bu ders öğrencileri bilgisayarla tasarım teknolojileriyle tanıştırmak ve bilgisayarla tasarlamak ve çizim üretmek için gerekli teknik ve donanımı kazandırmayı amaçlar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve arayüzün tanıtılması |
2 | Temel Çalışma Terminolojisi: Komut etkinleştirme, nesne seçimi; Nesne yaratmak - Çizgi çizmek ve silmek, Alıştırma 1 |
3 | Çizim yardımcıları -Yakalama Modları ve ızgara kurulumu; Koordinat Sistemi; Seçim Yöntemleri (Devam); Nesne Yaratmak -Zincir çizgi yaratmak ve silmek; Alıştırma 2 |
4 | Çizimi yönetmek; Çizim yardımcıları (Yakalama Modları-Devam); Seçim yöntemleri (Devam); Nesne yaratmak - Bir dikdörtgen çizmek ve silmek; Alıştırma 3 |
5 | Çizim yardımcıları -Iz takip modları; Nesne yaratmak -Daire ve yay çizmek; Alıştırma 4 |
6 | Nesneleri düzeltmek -Nesneleri taşımak ve çoğaltmak; Nesne yaratmak -Transfer çizgisi çizmek (Xline); Alıştırma 6: Basit bir kat plani çizilmesi |
7 | Nesneleri düzenlemek -Öteleme, Uzatma ve Kırpma prosedürleri; Alıştırma 7: Plan çizimlerinden görünüş çizimleri elde etmek. |
8 | Katman terminolojisi -Katmanlarla çalışma, çizgi tipi atama; Nesneleri düzenlemek -Ayna ve Yuvarlama prosedürleri; Alıştırma 8 |
9 | ARA SINAV |
10 | Nesne yaratnak -Blok yaratmak; Alıştırma 9: Çizimde bloklardan faydalanmak |
11 | Nesneleri düzenlemek -Sündürme, Dömdürme ve Ölçeklendirme; Nesne yaratmak -Eğri çizmek; Alıştırma 10 |
12 | Nesne yaratmak -Cizime yazi ve tarama nesneleri eklemek; Alıştırma 11 |
13 | Nesne yaratmak -Çizime ölçü çizgisi nesnesi eklemek |
14 | Çıktı almak -Model ve kağıt düzlemleri; Sonraki dönem için ufuklar |
|
Kaynaklar: |
Leach, James
AutoCAD 2017 Instructor
SDC Publication, 2016 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, bilgisayar laboratuvarında haftalık 1 saat teorik, 2 saat uygulamalı ders içerir. Eğitmen, anlatım yöntemi ile ilgili haftanın ders konusunun amacına yönelik konu anlatımı yapar. Gösterip-yaptırma yöntemi ile ilgili programa ve konuya hakim olması sağlanır. Soru-cevap yöntemi ile elde edilmek istenen sonuca başka hangi yöntemler ile ulaşılabileceği tartışılır. Proje yöntemi ile öğrencinin ders saatleri dışında pratik yaparak bilgilerini pekiştirmesi sağlanır. Öğretim tekniği açısından bireysel öğretim tekniği uygulanır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Laboratuvar | 2 | %20 |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |