PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilgisayar Uygulamaları IINAR 219211 + 223,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tasarım disiplinleri içinde 3D modellemenin temel prensiplerini anlamak.
2. Üç boyutlu formları dijital ortamda keşfetmek ve temsil etmek.
3. Dijital araçlar aracılığıyla mekansal düşünme ve geometrik farkındalık geliştirmek.
4. Dijital modelleri düzenli ve verimli bir şekilde organize etmek ve yönetmek.
5. Kavramsal tasarım fikirlerini, tasarım geliştirme veya teknik kullanım için uygun, tutarlı 3D görselleştirmelere dönüştürmek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, mimarlık ve iç mimarlık alanlarıyla ilişkili biçim oluşturma, düzenleme ve organizasyon tekniklerine odaklanarak 3D dijital modelleme konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, sektör standartlarında yazılımlar kullanarak geometri tabanlı modelleme süreçlerini keşfedeceklerdir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yazılım arayüzünün tanıtılması, temel navigasyon ve çalışma alanı ayarları.
22D araçları kullanma: çizgiler, eğriler ve temel şekillerin çizimi.
3Daha karmaşık 2D şekillerle çalışmak ve 2D objeleri düzenleme ve dönüştürme.
4Temel 3D şekillerin oluşturulması: küpler, küreler ve basit ekstrüzyonlar.
5Daha karmaşık 3D şekiller oluşturmak ve ileri düzey ekstrüzyon ve dönüşümlerle çalışmak.
6Temel düzenleme araçları: 3D objeleri taşıma, döndürme, ölçeklendirme ve kopyalama.
7Nesneleri düzenlemek -Öteleme, Uzatma ve Kırpma prosedürleri; Alıştırma 7: Plan çizimlerinden görünüş çizimleri elde etmek.
8Ara Sınav
9Eğrilerden ve geometriyi kullanarak 3D yüzeyler oluşturma ve düzenleme.
103D objeleri birleştirme: birleşim, fark ve kesişim gibi boolean işlemleri.
113D modellerin iyileştirilmesi: kenar yuvarlama, fazlalıkları kesme ve yüzey yumuşatma.
12Modelleri düzenlemek: katmanlar, gruplar ve obje özellikleri kullanarak düzen sağlama.
13Basit görselleştirmeler hazırlama: temel perspektifler ve görünümler ayarlama.
14Öğrenilen temel tekniklerin gözden geçirilmesi, 3D modelleme üzerine son değerlendirmeler.
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
Robert McNeel & Associates. (2020). Rhinoceros 6 level 1 training manual. Robert McNeel & Associates. (2022). Rhino user's guide for Windows.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders, mimari tasarım yazılımlarını öğretmeyi amaçlayan, haftada 1 saat teorik ve 2 saat uygulamalı dersten oluşmaktadır. Her hafta, öğretim elemanı dersin hedeflerini tanıtmak ve temel özellikler ile işlevselliklere odaklanmak üzere bir sunum yapar. Deneyimsel öğrenme (yaparak öğrenme) yaklaşımıyla öğrenciler ilgili yazılım konusunda yetkinlik kazanır ve ilgili konularda uzmanlık geliştirir. Sorgulayıcı ve rehberli öğrenme yöntemleriyle öğrencilerin hedeflenen çıktılara ulaşmak için alternatif çözümler keşfetmeleri teşvik edilir. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı sayesinde öğrenciler, ders saatleri dışında mimari tasarım projeleri üzerinde çalışarak bilgilerini pekiştirirler. Öğretim teknikleri arasında bireysel rehberliğe öncelik verilmekte olup, her öğrenciye yazılım becerilerini geliştirmeye yönelik kişisel destek sağlanmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Final Sınavı1%45
Ödev10%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor