Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Uygulamaları I | INAR 219 | 2 | 1 | 1 + 2 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tasarım disiplinleri içinde 3D modellemenin temel prensiplerini anlamak. |
2. Üç boyutlu formları dijital ortamda keşfetmek ve temsil etmek. |
3. Dijital araçlar aracılığıyla mekansal düşünme ve geometrik farkındalık geliştirmek. |
4. Dijital modelleri düzenli ve verimli bir şekilde organize etmek ve yönetmek. |
5. Kavramsal tasarım fikirlerini, tasarım geliştirme veya teknik kullanım için uygun, tutarlı 3D görselleştirmelere dönüştürmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, mimarlık ve iç mimarlık alanlarıyla ilişkili biçim oluşturma, düzenleme ve organizasyon tekniklerine odaklanarak 3D dijital modelleme konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, sektör standartlarında yazılımlar kullanarak geometri tabanlı modelleme süreçlerini keşfedeceklerdir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yazılım arayüzünün tanıtılması, temel navigasyon ve çalışma alanı ayarları. |
2 | 2D araçları kullanma: çizgiler, eğriler ve temel şekillerin çizimi. |
3 | Daha karmaşık 2D şekillerle çalışmak ve 2D objeleri düzenleme ve dönüştürme. |
4 | Temel 3D şekillerin oluşturulması: küpler, küreler ve basit ekstrüzyonlar. |
5 | Daha karmaşık 3D şekiller oluşturmak ve ileri düzey ekstrüzyon ve dönüşümlerle çalışmak. |
6 | Temel düzenleme araçları: 3D objeleri taşıma, döndürme, ölçeklendirme ve kopyalama. |
7 | Nesneleri düzenlemek -Öteleme, Uzatma ve Kırpma prosedürleri; Alıştırma 7: Plan çizimlerinden görünüş çizimleri elde etmek. |
8 | Ara Sınav |
9 | Eğrilerden ve geometriyi kullanarak 3D yüzeyler oluşturma ve düzenleme. |
10 | 3D objeleri birleştirme: birleşim, fark ve kesişim gibi boolean işlemleri. |
11 | 3D modellerin iyileştirilmesi: kenar yuvarlama, fazlalıkları kesme ve yüzey yumuşatma. |
12 | Modelleri düzenlemek: katmanlar, gruplar ve obje özellikleri kullanarak düzen sağlama. |
13 | Basit görselleştirmeler hazırlama: temel perspektifler ve görünümler ayarlama. |
14 | Öğrenilen temel tekniklerin gözden geçirilmesi, 3D modelleme üzerine son değerlendirmeler. |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Robert McNeel & Associates. (2020). Rhinoceros 6 level 1 training manual.
Robert McNeel & Associates. (2022). Rhino user's guide for Windows. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, mimari tasarım yazılımlarını öğretmeyi amaçlayan, haftada 1 saat teorik ve 2 saat uygulamalı dersten oluşmaktadır. Her hafta, öğretim elemanı dersin hedeflerini tanıtmak ve temel özellikler ile işlevselliklere odaklanmak üzere bir sunum yapar. Deneyimsel öğrenme (yaparak öğrenme) yaklaşımıyla öğrenciler ilgili yazılım konusunda yetkinlik kazanır ve ilgili konularda uzmanlık geliştirir. Sorgulayıcı ve rehberli öğrenme yöntemleriyle öğrencilerin hedeflenen çıktılara ulaşmak için alternatif çözümler keşfetmeleri teşvik edilir. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı sayesinde öğrenciler, ders saatleri dışında mimari tasarım projeleri üzerinde çalışarak bilgilerini pekiştirirler. Öğretim teknikleri arasında bireysel rehberliğe öncelik verilmekte olup, her öğrenciye yazılım becerilerini geliştirmeye yönelik kişisel destek sağlanmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Ödev | 10 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |