PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilgisayar Destekli Tasarım IARCH 203212 + 234,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bilgisayar destekli iki boyutlu mimari çizim ve üç boyutlu mimari modelleme için gereken farklı yazılımlardan yararlanma becerisine sahip olacaklardır.
2. Çizim ve modelleme yazılımlarının tasarım arayüzlerinin, şablonlarının ve menülerinin kontrolüne ve müdahalesine yetkin olacaklardır.
3. Uygun bilgisayar destekli yazılımlarda farklı ölçeklerde mimari çizim ve modelleme yapabileceklerdir.
4. Uygun bilgisayar destekli yazılımlarda eskiz, çizim, modelleme, kesit alma ve değişiklik yapmanın temel araçlarını ayırt edebilme ve kullanabilme yetisine sahip olacaklardır.
5. Özellikler, katmanlar, çizgi kalınlıkları, çizgi tipleri ve ölçülendirme üzerinde değişiklik yapabileceklerdir.
6. Ders çalışmaları aracılığıyla çeşitli tiplerde bilgisayar destekli mimari çizim ve modelleme çalışmaları üretebileceklerdir.
7. Bilgisayar destekli iki boyutlu mimari çizim ve üç boyutlu mimari modellemeleri yazılımların kapasitesiyle orantılı olarak güncel biçimde sunabileceklerdir.
8. Ölçekle ilişkili olarak biçimlendirilme, tasarım ve baskı yapmayı öğreneceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, Autodesk AutoCAD, SketchUp, Revit, Adobe Photoshop, Illustrator ve InDesign gibi yazılımlar kullanılarak gerçekleştirilen 2D mimari çizim, 3D mimari modelleme ile mimari görselleştirme ve sunuma odaklanan giriş niteliğinde bir derstir. CAD tabanlı mimari çizim, modelleme ve temsil müfredatının ilk aşamasını oluşturur. Dersin amacı, bilgisayar destekli ortografik çizim ve mimari temsile dair temel ilkeleri tanıtarak, mimarlık öğrencilerine 2 boyutlu çizim, 3 boyutlu modelleme ve mimari temsil konularında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Mimarlar için bilgisayar destekli tasarıma giriş: farklı yazılım ve uygulamalar
2Bilgisayar destekli iki boyutlu mimari çizimin temelleri
3Bilgisayar destekli iki boyutlu mimari çizim yazılımında kullanıcı arayüzüne, şablonlara ve münülere giriş
4Bilgisayar destekli tasarım arayüzünün kontrolü: eksenler, standart görünüşler, yörüngeleme ve çevrinme, farklı ölçek ve birimleri anlama
5Çizim ve müdahalenin temel araçları
6Çizimlerin özelliklerini, katmanlarını ve boyutlarını anlama ve değiştirme
7Mimari çizimlerin biçimlendirilmesi, tasarımı ve baskısının ölçekle ilişkili olarak ilke ve araçları
8Bilgisayar destekli üç boyutlu modellemenin temelleri
9Bilgisayar destekli üç boyutlu mimari modelleme yazılımında kullanıcı arayüzüne, şablonlara ve münülere giriş
10Bilgisayar destekli tasarım arayüzünün kontrolü: eksenler, standart görünüşler, yörüngeleme ve çevrinme, farklı ölçek ve birimleri anlama
11Modelleme ve müdahalenin temel araçları
12 Modellerin özelliklerini, katmanlarını ve boyutlarını anlama ve değiştirme
13Sayısal mimari modellerin ölçekle ilişkili olarak biçimlendirilmesinin, tasarımının ve baskısının ilke ve araçları
14Bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının birbirleriyle işbirliği
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
John Elys (2013). CAD Fundamentals for Architecture, Laurence King. Peter Szalapaj (2013). CAD Principles for Architectural Design, Architectural Press. Daniel Schodek, et.al. (2004). Digital Design and Manufacturing: CAD/CAM Applications in Architecture and Design, Wiley.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders, tanıtılan bilgisayar programlarının pratik uygulamalarını yönlendiren ders anlatımlarıyla yürütülmektedir. Öğrencilerin her derse, eğitmenler tarafından sağlanan eğitim videolarını izleyerek hazırlanmaları beklenmektedir. Bu videolar önceden izlenmeli ve her modül için istenen çizimler tamamlanmalıdır. Her modülün başında, öğrencilerin hazırlık düzeyini ölçmek amacıyla yarım saatlik bir kısa sınav yapılır. Her ders anlatımının ardından, o oturum içinde tamamlanması gereken bir sınıf içi uygulama verilir. Bu çalışmanın ders sonunda teslim edilmesi gerekir. Öğrencilerden, bu sınıf içi çalışmaları bir sonraki hafta gözden geçirilecek şekilde ev ödevi olarak geliştirmeleri beklenir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Laboratuvar12%30
Final Sınavı1%30
Ödev13%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor