PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Elektriksel Devre Analizi + LabMECE 233213 + 244,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Elektrik devresini nasıl analiz edileceği öğretilecek
2. Elektronik cihazlarda elektrik problemlerini çözmek
3. Elektrik devreleri hakkında bilgi sahibi olmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Analog devrelerin temel bileşenlerine dayanarak, öğrencilerin elektrik devre analizi prosedürüne sahip olmaları amaçlanmaktadır. Temel olarak DC analiz kavramları ve yöntemleri (devre analizi yöntemleri, devre teoremleri, devre basitleştirme yöntemleri, RC, RL, RLC, LC devreleri) açıklanmıştır, bazı AC analiz kavramları (dalga şekilleri, temel giriş fonksiyonları) da belirtilmiştir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

HAYIR
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Temel devre birimleri
2Nodal Analizi, Mesh Analizi, Superpozisyon, Maksimum güç aktarımı, Delta-Y dönüşümü, Thevenin ve Norton eşdeğer devreleri, Kaynak dönüşümü
3Temel periyodik dalga formları
4Birim adım fonksiyonu, Birim rampa fonksiyonu, Dürtü fonksiyonu, Doublet fonksiyonu
5Kapasitörler, indüktörler, başlangıç durum modelleri
6Birinci mertebeden devreler (RC, RL devreleri)
7Birinci mertebeden devreler (RC, RL devreleri)
8İkinci mertebeden devreler (RLC, LC devreleri)
9İkinci mertebeden devreler (RLC, LC devreleri)
10İkinci mertebeden devreler (RLC, LC devreleri), Anahtarlama Devreleri, Anahtarlama İşlemleri
11Anahtarlama Devreleri, Anahtarlama İşlemleri
12Temel diyot devreleri, AC analizi, Yüksek mertebeden devrelerin gösterimi ve karakterizasyonu (Durum uzay gösterimi, Kararlılık, Sabit durum ve Sinüzoidal kararlı durum, fazörler).
13AC Analizi, Yüksek mertebeden, devirleri ve tanımları gösterir (Durum uzay gösterimi, Kararlılık, Sabit durum ve Sinüzoidal kararlı durum, fazörler)
14AC Analizi, Yüksek mertebeden, devirleri ve tanımları gösterir (Durum uzay gösterimi, Kararlılık, Sabit durum ve Sinüzoidal kararlı durum, fazörler).
 
Kaynaklar:
James W. Nilsson, Susan A. Riedel, Electric Circuits, Pearson Prentice Hall,2001,0131989251
 
Diğer Kaynaklar:
John O'Malley, Schaum's Outline of Basic Circuit Analysis,McGraw-Hill.,1992,0131733494 Charles. Alexander & Matthew. Sadiku, Fundamentals of Electric Circuits,McGraw-Hill Science,2008,978-0077263195 Charles J. Monier,Electric Circuit Analysis:,Prentice Hall,2000,978-0126912951
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3 saat ders 2 saat lab şeklinde ders işlenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Laboratuvar1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)11,001,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)110,0010,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)120,0020,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi.0
2Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. 0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.3
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0