Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Elektriksel Devre Analizi + Lab | MECE 233 | 2 | 1 | 3 + 2 | 4 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Elektrik devresini nasıl analiz edileceği öğretilecek |
2. Elektronik cihazlarda elektrik problemlerini çözmek |
3. Elektrik devreleri hakkında bilgi sahibi olmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Analog devrelerin temel bileşenlerine dayanarak, öğrencilerin elektrik devre analizi prosedürüne sahip olmaları amaçlanmaktadır. Temel olarak DC analiz kavramları ve yöntemleri (devre analizi yöntemleri, devre teoremleri, devre basitleştirme yöntemleri, RC, RL, RLC, LC devreleri) açıklanmıştır, bazı AC analiz kavramları (dalga şekilleri, temel giriş fonksiyonları) da belirtilmiştir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
HAYIR |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Temel devre birimleri |
2 | Nodal Analizi, Mesh Analizi, Superpozisyon, Maksimum güç aktarımı, Delta-Y dönüşümü, Thevenin ve Norton eşdeğer devreleri, Kaynak dönüşümü |
3 | Temel periyodik dalga formları |
4 | Birim adım fonksiyonu, Birim rampa fonksiyonu, Dürtü fonksiyonu, Doublet fonksiyonu |
5 | Kapasitörler, indüktörler, başlangıç durum modelleri |
6 | Birinci mertebeden devreler (RC, RL devreleri) |
7 | Birinci mertebeden devreler (RC, RL devreleri) |
8 | İkinci mertebeden devreler (RLC, LC devreleri) |
9 | İkinci mertebeden devreler (RLC, LC devreleri) |
10 | İkinci mertebeden devreler (RLC, LC devreleri), Anahtarlama Devreleri, Anahtarlama İşlemleri |
11 | Anahtarlama Devreleri, Anahtarlama İşlemleri |
12 | Temel diyot devreleri, AC analizi, Yüksek mertebeden devrelerin gösterimi ve karakterizasyonu (Durum uzay gösterimi, Kararlılık, Sabit durum ve Sinüzoidal kararlı durum, fazörler). |
13 | AC Analizi, Yüksek mertebeden, devirleri ve tanımları gösterir (Durum uzay gösterimi, Kararlılık, Sabit durum ve Sinüzoidal kararlı durum, fazörler) |
14 | AC Analizi, Yüksek mertebeden, devirleri ve tanımları gösterir (Durum uzay gösterimi, Kararlılık, Sabit durum ve Sinüzoidal kararlı durum, fazörler). |
|
Kaynaklar: |
James W. Nilsson, Susan A. Riedel, Electric Circuits, Pearson Prentice Hall,2001,0131989251
|
|
Diğer Kaynaklar: |
John O'Malley, Schaum's Outline of Basic Circuit Analysis,McGraw-Hill.,1992,0131733494
Charles. Alexander & Matthew. Sadiku, Fundamentals of Electric Circuits,McGraw-Hill Science,2008,978-0077263195
Charles J. Monier,Electric Circuit Analysis:,Prentice Hall,2000,978-0126912951
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
3 saat ders 2 saat lab şeklinde ders işlenmektedir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Laboratuvar | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 1,00 | 1,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 0 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 3 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |