PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yabancı Dil IIYBD 209212 + 026,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, günlük konularla ilgili kısa ve basit metinlerde ve konuşmalarda ana fikri ve detayları anlayabilir.
2. Öğrenciler, tarama ve göz gezdirme gibi okuma ve dinleme stratejilerini kullanarak belirli gerçek bilgilere ulaşabilir.
3. Öğrenciler, kısa metinlerde veya konuşmalarda olayların sırasını takip edebilir ve ana noktaları belirleyebilir.
4. Öğrenciler, basit bir dille fikirlerini ve tercihlerini ifade edebilir, konuşmalarda katılım ya da karşıtlık ifadelerini tanıyabilir.
5. Öğrenciler, metinlerde veya konuşmalarda geçen bilinmeyen kelimeler ya da bilgiler hakkında basit çıkarımlarda ve tahminlerde bulunabilir.
6. Öğrenciler, insanları, yerleri, olayları veya rutinleri tanımlayan kısa metinler, paragraflar veya mesajlar yazabilir.
7. Öğrenciler, yazılı olarak basit fikirleri düzenlemek için temel bağlaçları ve bağlantı sözcüklerini kullanabilir.
8. Öğrenciler, basit yönergeleri, duyuruları ve görsel destekli bilgileri anlayabilir ve bunlara cevap verebilir.
9. Öğrenciler, iki basit metindeki temel bilgileri karşılaştırabilir ve benzerlik ya da farklılıkları ifade edebilir.
10. Öğrenciler, günlük görevleri yerine getirmek, bilgi alışverişi yapmak, duygu ve fikirlerini ifade etmek, gelecek hakkında konuşmak ve basit karşılaştırmalar yapmak için temel dili tanıyabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

YBD 209 – Yabancı Dil II dersi, A2 (alt-orta) seviyede Hukuk Fakültesi 2. Sınıf öğrencilerine uzaktan eğitimle verilen zorunlu bir derstir. Bu derste temel olarak dört dil becerisinin (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirilmesinin yanı sıra gündelik yaşamda kullanabilecekleri dil yapıları ile öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim becerilerine sahip olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin sıklıkla kullanılan temel düzeydeki dil yapılarını, ifade ve kelimeleri kavrayarak temel bir dil yeterliliği oluşturmaları beklenmektedir. Buna ek olarak, basit düzeyde eleştirel düşünme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Network 2 Unit 1 Part A. My name’s Matt Part B. Vocabulary: Personal information Part C. Question forms –be Grammar: to be – statements and yes/no questions / subject pronouns
2Network 2 Unit 1 Part D Reading and Writing Part E Your Story: Meet the group Part F Real-world Listening: Time Squares
3Network 2 Unit 1 Part A. What does she do? Part B. Vocabulary: Jobs Part C. Present simple
4Network 2 Unit 2 Part D Reading and Writing: Life on the Rig Part E Your Story: Cindy calls the dentist Part F Real-world Listening: Time Squares Part F Real-world Listening: The macheros of Chile
5Network 2 Unit 3 Part A. Is something wrong? Part B. Vocabulary: Everyday Activities Part C. Past simple
6Network 2 Unit 3 Part D Reading and Writing: Life on the Rig Part E Your Story: Cindy calls the dentist Part F Real-world Listening: Time Squares Part F Real-world Listening: A Day in Ha Long Bay
7Network 2 Unit 4 Part A. Is something wrong? Part B. Vocabulary: Life Events Part C. Past simple - questions and short answers Page 22
8Network 2 Unit 4 Part D Reading and Writing: Part E Your Story: Part F Real-world Listening
9Network 2 Unit 5 Part A. Is something wrong? Part B. Vocabulary: Everyday Activities Part C. Present continuous and present simple
10Network 2 Unit 5 Part D Reading and Writing: “Commute Another Way” Day Part E Your Story: Russel Meets Anna Part F Real-world Listening: Commuting in Tokyo
11Network 2 Unit 6 Part A. What happened? Part B. Vocabulary: Directions and Locations Part C. Past continuous
12Network 2 Unit 6 Part D Reading and Writing: The Gardener Part E Your Story: Matt finds a roommate Part F Real-world Listening: I was there!
13Network 2 Unit 7 Part A. Guess what! Part B. Vocabulary: The World Part C. Going to
14Network 2 Unit 7 Part D Reading and Writing: The Global Yacht Race Part E Your Story: Peter brings news Part F Real-world Listening: Around the world -Canadian Rockies
15Network 2 Unit 8 Part A. Who are they for? Part B. Vocabulary: Describing people Page 49 Part C. Adjectives and Adverbs Page 50
16Network 2 Unit 8 Part D Reading and Writing: The Global Yacht Race Part E Your Story: Peter brings news Part F Real-world Listening: Inside a Hair Salon
17Network 2 Unit 9 Part A. What do you want for dinner tonight? Part B. Vocabulary: Stores Page 59 Part C. Comparatives and Superlatives Page 60
18Network 2 Unit 9 Part D Reading and Writing: The Global Yacht Race Part E Your Story: Peter brings news Part F Real-world Listening: Inside a Hair Salon
19Network 2 Unit 10 Part A. What did you today? Part B. Vocabulary: At home and at work Part C. Present perfect and past tense
20Network 2 Unit 10 Part D Reading and Writing: The Office message board Part E Your Story: Cozy Cup’s stove breaks Part F Real-world Listening: Everyday appliances
21Network 2 Unit 11 Part A. What’s your favourite show? Part B. Vocabulary: TV shows Part C. Present perfect – questions and short answers
22Network 2 Unit 11 Part D Reading and Writing: TV Talk Part E Your Story: Ryan returns a shirt Part F Real-world Listening: Working in TV
23Network 2 Unit 12 Part A. Would you like to have lunch? Part B. Vocabulary: Money and banking Part C. Future with will
24Network 2 Unit 12 Part D Reading and Writing: What will the future be like? Part E Your Story: A sad decision Part F Real-world Listening: The Amazing Asimo
25Network 2 Unit 13 Part A. Can you get the milk for me? Part B. Vocabulary: Cooking Part C. Quantity
26Network 2 Unit 13 Part D Reading and Writing: Lose weight with half diet Part E Your Story: Russell makes dinner Part F Real-world Listening: The Life of a chef
27Network 2 Unit 14 Part A. Where are you going to go? Part B. Vocabulary: Leisure activities Part C. First conditional
28Network 2 Unit 14 Part D Reading and Writing: Dream vacations Part E Your Story: A shocking e-mail Part F Real-world Listening: Tulum, Mexico
 
Kaynaklar:
Network 2 by Tom Hutchinson and Kristin Sherman Oxford University Press, 2016
 
Diğer Kaynaklar:
Haftalık destekleyici materyaller ve sunumlar.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Video ders anlatımları, etkileşimli sunumlar, çevrimiçi alıştırmalar ve dinleme etkinlikleri; okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik alıştırmalar, çevrimiçi kısa sınavlar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%30
Test/Quiz/Kısa Sınav8%10
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor