Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yabancı Dil II | YBD 209 | 2 | 3 | 2 + 0 | 2 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. bilinen konulardaki çeşitli kısa, basit metinlerin ana konu veya ana fikrini belirler. |
2. sorularla yönlendirilirse; basit günlük materyallerde belirli, temel bilgileri bulmak için metinleri tarar. |
3. çeşitli kısa, basit metinlerdeki bilgileri bulur ve okuma stratejilerini kullanarak anlama düzeyindeki soruları yanıtlar. |
4. bilgi sorularını ve kelimenin yerini tutan zamirlerle ilgili soruları yanıtlayarak bilindik konularda veya günlük aktivitelerle ilgili kısa basit metinleri anlar. |
5. bilinen konularla ilgili anketlerdeki basit soruları anlar. |
6. temel düzeydeki yazılı talimatları izler. |
7. kartpostallar, e-postalar ve sosyal ağlardaki kısa, basit mesajları anlar. |
8. bilindik bir konudaki iki kısa, basit metin arasındaki temel benzerlikleri ve farklılıkları belirler ve bilgileri karşılaştırır. |
9. kısa metinlerde basit bir dille ifade edilen gerçekleri ve temel görüşleri ayırt eder. |
10. kısa bir metin içerisinde yer alan basit bilgilerden temel çıkarımlar yapar. |
11. grafikler gibi basit diyagramlar içinde yer alan ana bilgileri anlar. |
12. bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin eder. |
13. bir metindeki fikirleri değerlendirir ve bu fikirler hakkındaki kendi düşüncelerini yansıtır. |
14. basit bir metin içerisinde isim yerine kullanılan ifadeleri tanımlar. |
15. yavaş ve net bir şekilde yapılın günlük konuşmaları anlar ve bu konuşma ile ilgili basit anlama sorularını yanıtlar. |
16. günlük yaşamla ilgili kısa, açık, basit mesajlar, duyurular, talimatlar, diyaloglar ve konuşmalarda konuyu, ana konuyu ve ana fikri belirler. |
17. bilgi gerektiren ve metnin genel konusunu anlamaya yönelik soruları yanıtlamak için metnin içerisinden gerekli bilgileri bulur. |
18. yavaş ve anlaşılır bir şekilde yapılan, alışveriş ve dışarıda yemek gibi basit, günlük konuşmaları takip eder. |
19. kısa konuşmalar içerisindeki detay bilgileri ana fikirlerden ayırt eder. |
20. açık ve yavaş bir şekilde anlatıldığında basit talimatları, duyuruları veya kısa, basit hikâyeleri anlar. |
21. günlük konularda kısa notlar alır. |
22. görsellerle desteklemesi ve yavaş ve net olması koşuluyla, kısa bir konuşma içinde yer alan basit temel bilgileri ve ana konuları belirler. |
23. kısa bir konuşmada, konuşmacının amacını, tutumunu veya fikrini belirler. |
24. yavaş ve net bir şekilde yapılan kısa tartışmalarda, anlaşma ve anlaşmazlık ifadelerini anlar. |
25. kısa ve basit bir diyalog veya hikâyede olayların sırasını takip eder. |
26. tanıdık günlük konularla ilgili basit konuşmalarda temel çıkarımlarda bulunur. |
27. sorular sorarak ve cevaplayarak, fikir ve duygularını (tercihler, hoşlandıkları/hoşlanmadıkları, anlaşmazlıklar gibi) nedenleriyle ifade eder, gelecek hakkında konuşur ve nesneleri/kişileri/yerleri |
28. basit cümlelerle günlük yaşamı hakkında paragraf yazar. |
29. insanlar, yerler, nesneler, günlük rutinler, geçmiş deneyimler ve faaliyetler, kısa biyografiler gibi kısa tanımlayıcı paragraflar yazar. |
30. basit bir mesaj, kısa bir mektup veya e-posta yazarak düzenlemeler yapar veya bu düzenlemelerde nedenlerini belirterek değişiklik talebinde bulunur ve bilgi verir. |
31. kısa cümleler kullanarak basit anketleri veya standart rapor formlarını doldurur. |
32. temel düzeyde yönergeler yazar ve geçmiş deneyimlerini, olayları bir paragraf içinde anlatır. |
33. kişisel detayları hakkında bilgileri web sitesi profili, kartvizit gibi yerlere ekler veya becerileri (kendi veya başkalarının ne yapabildikleri) hakkında bilgileri yazar. |
34. insanlar, yerler, nesneler arasında benzerlikler ve farklılıklar hakkında cümleler yazar. |
35. gündelik basit işlemler (örneğin; yemek tarifi gibi) ile ilgili kısa tanımlar yapar. |
36. kendi kültürü ile ilgili yemek, milli tatiller, festivaller gibi temel bilgileri içeren basit metinler yazar. |
37. içerisindeki hataları düzelterek bir cümleyi veya basit bir metni yeniden yazar. |
38. seviyesine uygun kelimeleri doğru şekilde yazar. |
39. özne-yüklem uyumuna dikkat eder. |
40. çünkü, bu nedenle, fakat, sonra, veya, örneğin, sonuç olarak, ancak gibi temel düzeyde bağlaçları kullanır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
YBD 209 – Yabancı Dil II dersi, A2 (alt-orta) seviyede Hukuk Fakültesi 2. Sınıf öğrencilerine uzaktan eğitimle verilen zorunlu bir derstir. Bu derste temel olarak üç dil becerisinin (okuma, yazma, dinleme) geliştirilmesinin yanı sıra gündelik yaşamda kullanabilecekleri dil yapıları ile öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim becerilerine sahip olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin sıklıkla kullanılan temel düzeydeki dil yapılarını, ifade ve kelimeleri kavrayarak temel bir dil yeterliliği oluşturmaları beklenmektedir. Buna ek olarak, basit düzeyde eleştirel düşünme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Network 2 Unit 1 Part A. My name’s Matt Part B. Vocabulary: Personal information Part C. Question forms –be Grammar: to be – statements and yes/no questions / subject pronouns |
2 | Network 2 Unit 1 Part D Reading and Writing Part E Your Story: Meet the group Part F Real-world Listening: Time Squares |
3 | Network 2 Unit 1 Part A. What does she do? Part B. Vocabulary: Jobs Part C. Present simple |
4 | Network 2 Unit 2 Part D Reading and Writing: Life on the Rig Part E Your Story: Cindy calls the dentist Part F Real-world Listening: Time Squares Part F Real-world Listening: The macheros of Chile |
5 | Network 2 Unit 3 Part A. Is something wrong? Part B. Vocabulary: Everyday Activities Part C. Past simple |
6 | Network 2 Unit 3 Part D Reading and Writing: Life on the Rig Part E Your Story: Cindy calls the dentist Part F Real-world Listening: Time Squares Part F Real-world Listening: A Day in Ha Long Bay |
7 | Network 2 Unit 4 Part A. Is something wrong? Part B. Vocabulary: Life Events Part C. Past simple - questions and short answers Page 22 |
8 | Network 2 Unit 4 Part D Reading and Writing: Part E Your Story: Part F Real-world Listening |
9 | Network 2 Unit 5 Part A. Is something wrong? Part B. Vocabulary: Everyday Activities Part C. Present continuous and present simple |
10 | Network 2 Unit 5 Part D Reading and Writing: “Commute Another Way” Day Part E Your Story: Russel Meets Anna Part F Real-world Listening: Commuting in Tokyo |
11 | Network 2 Unit 6 Part A. What happened? Part B. Vocabulary: Directions and Locations Part C. Past continuous |
12 | Network 2 Unit 6 Part D Reading and Writing: The Gardener Part E Your Story: Matt finds a roommate Part F Real-world Listening: I was there! |
13 | Network 2 Unit 7 Part A. Guess what! Part B. Vocabulary: The World Part C. Going to |
14 | Network 2 Unit 7 Part D Reading and Writing: The Global Yacht Race Part E Your Story: Peter brings news Part F Real-world Listening: Around the world -Canadian Rockies |
15 | Network 2 Unit 8 Part A. Who are they for? Part B. Vocabulary: Describing people Page 49 Part C. Adjectives and Adverbs Page 50 |
16 | Network 2 Unit 8 Part D Reading and Writing: The Global Yacht Race Part E Your Story: Peter brings news Part F Real-world Listening: Inside a Hair Salon |
17 | Network 2 Unit 9 Part A. What do you want for dinner tonight? Part B. Vocabulary: Stores Page 59 Part C. Comparatives and Superlatives Page 60 |
18 | Network 2 Unit 9 Part D Reading and Writing: The Global Yacht Race Part E Your Story: Peter brings news Part F Real-world Listening: Inside a Hair Salon |
19 | Network 2 Unit 10 Part A. What did you today? Part B. Vocabulary: At home and at work Part C. Present perfect and past tense |
20 | Network 2 Unit 10 Part D Reading and Writing: The Office message board Part E Your Story: Cozy Cup’s stove breaks Part F Real-world Listening: Everyday appliances |
21 | Network 2 Unit 11 Part A. What’s your favourite show? Part B. Vocabulary: TV shows Part C. Present perfect – questions and short answers |
22 | Network 2 Unit 11 Part D Reading and Writing: TV Talk Part E Your Story: Ryan returns a shirt Part F Real-world Listening: Working in TV |
23 | Network 2 Unit 12 Part A. Would you like to have lunch? Part B. Vocabulary: Money and banking Part C. Future with will |
24 | Network 2 Unit 12 Part D Reading and Writing: What will the future be like? Part E Your Story: A sad decision Part F Real-world Listening: The Amazing Asimo |
25 | Network 2 Unit 13 Part A. Can you get the milk for me? Part B. Vocabulary: Cooking Part C. Quantity |
26 | Network 2 Unit 13 Part D Reading and Writing: Lose weight with half diet Part E Your Story: Russell makes dinner Part F Real-world Listening: The Life of a chef |
27 | Network 2 Unit 14 Part A. Where are you going to go? Part B. Vocabulary: Leisure activities Part C. First conditional |
28 | Network 2 Unit 14 Part D Reading and Writing: Dream vacations Part E Your Story: A shocking e-mail Part F Real-world Listening: Tulum, Mexico |
|
Kaynaklar: |
Network 2 by Tom Hutchinson and Kristin Sherman Oxford University Press, 2016
Haftalık destekleyici materyaller ve sunumlar.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Anlatım, ödeve dayalı öğretim, sınıf/grup tartışmalar, iletişim odaklı/konu bazlı alıştırmalar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %30 |
Ödev | 4 | %5 |
Test | 8 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |