Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yeni Ürün Geliştirme | PMY 509 | 9 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, yeni bir ürün lansmanı için pazarlama odaklı bir plan geliştirebileceklerdir. Bu, konsept geliştirme, pazar planlaması ve lansman sonrası pazarlama yönetimini içerir. Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin her aşaması için stratejiler hazırlayabilecek ve ortak sorunlara, risklere ve iş zorluklarına daha iyi tepki vermeye hazır olacaklardır. |
2. Yeni ürün lansmanlarını etkileyen en ilgili tüketici ve rekabet güçlerini analiz edebileceklerdir. Özellikle, yeni ürün değerlendirme ve benimsemesinin tüketici boyutları hakkında fikir sahibi olacaklardır. Bu anlayış, tüketici tutumlarını ölçmek, kullanım davranışını ölçmek, ürün konseptlerini prototiplemek ve pazara giriş stratejilerini değerlendirmek için kullanılan yöntemleri içerecektir. |
3. Yeni bir ürünün benzersiz değer önerisini çeşitli pazarlama kanalları aracılığıyla iletebileceklerdir. Öğrenciler ayrıca çekici bir marka imajını nasıl geliştireceklerini veya genişleteceklerini de öğreneceklerdir. |
4. Fikir üretme, prototip oluşturma ve yaratıcı geliştirmeye çeşitli yaklaşımlar uygulayabilecek, çeşitli ürün geliştirme bağlamlarında seçip uygulayabilmek için farklı yaklaşımların yararlarını ve dezavantajlarını karşılaştırabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yeni ürün, tüketicilerin yeni ve farklı olarak algıladıkları olguları temsil etmektedir. Yeni ürün geliştirme çalışmaları zor, maliyetli ve riskli bir süreç olmasına rağmen işletmelerin pazarda faal olabilmeleri ve rekabetin gerisinde kalmamaları açısından mecburidir. Yeni ürün kavramı var olan ürünün değiştirilmesi veya örgüt bünyesinde olmayan bir ürünün meydana getirilerek pazara arz edilmesi olarak ifade edilmektedir. Bu ders; yaratıcılık ve yeni ürün kavramları, yeni ürün geliştirme ile ilgili alternatif stratejilerin analizi, yeni ürün geliştirme sürecinin tanıtılması, yeni ürün geliştirme sürecinin aşama aşama analizi, proje çalışması süreçlerini içermektedir. Bu derste, Yeni ürün fikrinin yaratılmasından ürünün üretilip pazara sunulmasına kadar olan bütün aşamalar ele alınmakta ve yeni ürün geliştirme süreci boyunca kullanılan teknikler hakkında bilgiler verilmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yeni Ürün Kavramı-I |
2 | Yeni Ürün Kavramı-II |
3 | Ürün Yaşam Döngüsü |
4 | Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi |
5 | Yeni Ürün Stratejileri |
6 | Yeni Ürün Geliştirme Süreci-I |
7 | Ara Sınav |
8 | Yeni Ürün Geliştirme Süreci-Fikir Yaratma |
9 | Yeni Ürün Geliştirme Süreci-Fikir Eleme |
10 | Yeni Ürün Geliştirme Süreci-Kavram Testi |
11 | Yeni Ürün Geliştirme Süreci-Pazarlama Stratejileri |
12 | Yeni Ürün Geliştirme Süreci-Ticari Analiz ve Pazar Testleri |
13 | Yeni Ürün Geliştirme Süreci-Ticarilestirme Faaliyetleri |
14 | Yeni Ürünlerde Tutundurma Stratejileri |
|
Kaynaklar: |
“Handbook of Research on New Product Development” Edited by Peter N. Golder, Professor of Marketing, Tuck School of Business, Dartmouth College and Debanjan Mitra, Professor of Marketing and Voya Financial Chair, University of Connecticut School of Business, US, 2018 ISBN: 978 1 78471 814 5
2. “Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon (Yeni Ürün İnovasyonu)”, Dr. Serkan Kılıç, Seçkin Yayınları, 2016.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
|
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |