Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uluslararası Pazarlama & Strateji | INTT 512 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Pazarlamada kullanılan anahtar terimleri, tanımları ve kavramları uluslararası bir bakış açısıyla uygularlar. |
2. Gelişmekte olan küresel farkındalığın değerini pazardaki yerel bir bakış açısıyla karşılaştırlar. |
3. Uluslararası ticareti etkileyen farklı kültürel, politik ve yasal ortamları değerlendirler. |
4. Tüketiciler ve işletmeler için küresel ve bölgesel etkilerin ürün ve hizmetler üzerindeki etkisini açıklayabilirler. |
5. Temel uluslararası odaklı pazarlama stratejileri uygularlar. (toplam ürün konsepti, fiyatlandırma, yer ve promosyon). |
6. Yaratıcı uluslararası pazara giriş stratejileri geliştirirler. |
7. Küresel iş için İnternetin önemini anlarlar. |
8. Farklı ülkelerden pazarlama ortaklarıyla görüşme farklılıklarını ve pazarlama stratejilerinin (4P) etkilerini açıklarlar. |
9. Dış pazarda kullanmak için etkili bir uluslararası pazarlama planı geliştirirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, uluslararası pazarlama stratejilerini analiz etmek ve pazarı (rakipler, dış çevre: kültürel, ekonomik, teknolojik, politik / yasal, pazarlama fırsatları vb.) değerlendirmek için çeşitli kavram ve araçları sunacaktır. Özellikle, odak noktası uluslararası pazarlama stratejisini kurumsal, bölgesel ve yerel düzeylerde geliştirmek, değerlendirmek ve uygulamak olacaktır. Hem teoriyi hem de pratiği öğrenerek, öğrenci uluslararası pazarlama alanı hakkında iyi bir kavramsal anlayış kazanacak ve küresel pazarın gerçeklerine sıkı sıkıya bağlı olacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Küresel Pazarlamaya Giriş |
2 | Küresel Ekonomik Çevre |
3 | Küresel Ticaret Çevre |
4 | Sosyal ve Kültürel Ortamlar |
5 | Siyasi, Yasal ve Düzenleyici Ortamlar |
6 | Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma |
7 | İthalat, İhracat ve Kaynak Kullanımı |
8 | Küresel Pazar Giriş Stratejileri: Lisans, Yatırım ve Stratejik İttifaklar |
9 | Küresel Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları |
10 | Fiyatlandırma Kararları |
11 | Küresel Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım |
12 | Küresel Pazarlama ve Dijital Devrim |
13 | Rekabet Avantajının Stratejik Unsurları |
14 | Liderlik, Organizasyon ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
|
Kaynaklar: |
Warren Keegan, Mark Green Global Marketing Pearson 2015 9781292017389 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşabilmeleri için, bu ders, dünya pazarlarının uluslararası ortamında firmaların karşılaştığı konferans, sınıf tartışması, konuk dersleri ve pazarlama konularına, firma stratejilerine ve piyasa sorunlarına yönelik vakaların bir kombinasyonunu kullanacaktır. Bilgi çeşitli kaynaklardan, metinden okuma ödevleri, kısa yazılı ödevler, çalışma materyalleri ve görsel-işitsel sunumlardan sağlanacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |