PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası Dağıtım KanallarıUTL 5063 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Uluslararası pazarlama bütünü içerisinde dağıtım kanalının yerini ve önemini belirler.
2. Uluslararası dağıtım kanal türlerini tartışır.
3. Uluslararası toptancılığı açıklar.
4. Uluslararası perakendeciliği belirler.
5. Global dağıtım stratejileri çizer.
6. Uluslararası fiziksel dağıtım fonksiyonlarını açıklar.
7. Uluslararası fiziksel dağıtımı fonksiyonları arasındaki ilişkileri belirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Uluslararası dağıtım kanalları, uluslararası pazarlamanın kontrol edilebilir bir elemanı olarak kanallarının işleyişi biçimini, toptancılık ve perakendecilik gibi kurumlarının tanıtımı ve fiziksel dağıtım faaliyetlerini yönetmektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zeka kullanılabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Uluslararası dağıtım kanalı kavramı
2Uluslararası dağıtım kanallarının sınıflandırılması
3Uluslararası dağıtım kanalı seçme ilkeleri
4Uluslararası dağıtım politikasını etkileyen faktörler
5Uluslararası dağıtım kanallarında bütünleşme
6Uluslararası dağıtım kanallarında aracı kullanmanın nedenleri
7Ara sınav
8Nihai tüketim mallarında dağıtım kanalları
9Nihai tüketim mallarında dağıtım kanalları
10Nihai tüketim mallarında dağıtım kanalları
11Uluslararası Endüstriyel pazarlarda dağıtım kanalı
12Uluslararası dağıtım kanalı politikaları
13Uluslararası pazarlarda fiziksel dağıtım
14Uluslararası pazarlarda fiziksel dağıtım eylemleri
 
Kaynaklar:
İpek Altınbaşak ve Diğerleri Dağıtım Kanallarında Çatışma Beta 2008 978 975 295 935 4 Ahmet Hüsrev Eroğlu Endüstriyel İşletmelerde Dağıtım Kanalları Asil Yayınları 2005 9758784897
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatma ve öğrencilerin ödev hazırlaması ile yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Ödev1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Türkiye ve küresel dünya ticareti ile ekonomi hakkında geniş bilgi edinmek. Modern ve güncel ticaret ve lojistik bilgisiyle ticaret ve lojistik alanındaki becerileri artırmak.0
2Uluslararası işletme, küresel pazarlama, uluslararası dağıtım, uluslararası yönetim, lojistik, mikroekonomi, makroekonomi, uluslararası ekonomi ve politika, uluslararası ticaret teorisi, dış ticaret düzenlemeleri, gümrük işlemleri, uluslararası pazarlama araştırmaları ve uluslararası yatırım konularında güncel ve kapsamlı bilgi edinmek. Uluslararası işletme, uluslararası lojistik, uluslararası ekonomi ve uluslararası ticaret alanlarında analitik ve kavramsal öngörü ve değerlendirme becerileri kazanmak.0
3Uluslararası düzeyde lojistik, dağıtım kanalları ve alt kanalları, toptancılık ve perakendecilik hakkında bilgi edinmek. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında mevcut pozisyonlarda çalışma ve gelecekte üst pozisyonlara aday olma fırsatı elde etmek.0
4Saha çalışmaları, özel konular, güncel vaka analizleri ve uygulamalar hakkında bilgi edinmek. Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı kazanmak.0
5Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı elde etmek. İhracat ve ithalat işlemleri ile bunların uygulamaları hakkında geniş bilgi edinmek.0
6İhracat, ithalat ve yatırım işlemleri ile yürürlükteki mevzuat hakkında gerekli bilgileri edinmek.0
7Dış ticarette gerekli olan lojistik hizmetler, depolama, yükleme, boşaltma ve taşıma konularında bilgi ve beceri sahibi olmak.0
8Günlük hayatta kullanılabilir yönetim becerilerini geliştirmek. Uluslararası ticaret hukuku ve düzenlemeleri hakkında bilgi edinmek.0
9Sürekli gelişim ve yeni fikirlere açıklık konusunda bakış açısını geliştirmek. Küresel pazar risklerini ve fırsatlarını belirleme becerileri kazanmak.0
10Küresel ortamda uygulanabilir yönetim ve idari becerileri edinmek. Uluslararası iletişim ve müzakere becerilerini geliştirmek.0
11Uluslararası işletmenin makro çevresini daha geniş bir perspektifle değerlendirmek ve fırsatları analiz etmek. Uluslararası şirketlerde kariyer fırsatları elde etmek.0
12Hızlı küresel değişimler ve yaşam boyu öğrenme konusunda farkındalık kazanmak.0
13Uluslararası ticaret hukuku ve mevzuat ile ilgili bilgi edinmek.0
14Devamlı gelişim ve yeni fikirlere açık olma bakış açısını geliştirmek.0
15Küresel piyasalarda karşılaşabileceği risk ve fırsatları etkin tespit yeteneği geliştirmek.0
16İşletme ve yönetim fonksiyonlarını uluslararası ölçekte uygulama becerisi edinmek.0
17Uluslararası iletişim ve müzakere yeteneklerini geliştirmek.0
18Uluslararası işletme dış çevresini daha geniş ve kapsamlı görme ve çözümleme fırsatı edinmek.0
19Uluslararası işletmelerdeki kariyer fırsatlarını değerlendirme imkânı kazanmak.0
20Küresel ölçekte hızlı değişim ve yaşam boyu öğrenme bilincini edinmek.0