Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
E-Ticaret ve E-İş | INTT 524 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. E-iş modellerini tanımlar. |
2. Bir e-ticaretin tasarımı ve geliştirilmesinde dikkat edilmesi gereken konuları açıklar. |
3. Çevrimiçi ödemeleri işlemek için kullanılan teknikleri ve teknolojileri tartışır. |
4. E-ticaret sitesinde güvenliği sürdürme sürecini anlar. |
5. İşletme-İş E-ticareti ile ilgili XML teknolojisinde bilgi sahibi olur. |
6. Ürün ve hizmetlerinin dünya çapında pazarlanmasını düşünen işletmelerin karşılaştığı sorunları tartışır. |
7. "Dijital uçurumun" toplumumuzu nasıl etkilediğini ve İnternet'in eğitim üzerindeki etkisini tartışır. |
8. E-ticaret paradigmasına uymak isteyen bir işletme kuruluşunun bilgi ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini değerlendirebilir. |
9. Örgütsel ihtiyaçları desteklemek için uygun bir iş bilgi sisteminin geliştirilmesine katılabilir. |
10. İşletmeler arası pazarlama ve işletme-tüketici pazarlaması arasında ayrım yapabilir. |
11. Müşteri ilişkileri yönetimini geliştirebilir. |
12. Güvenlik sorunlarının ve güvenli işlemlerin sağlanması için tasarlanan teknolojilerin farkında olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, World Wide Web'de iş yapmak için kullanılan elektronik ticaret uygulamaları, teknolojileri ve araçlarına odaklanmaktadır. E-ticaret, altyapısı, iş dünyasındaki mevcut iş modelleri (B2C) ve işletmeler arası (B2B) işlemler, güvenlik ve kalite güvencesi, web sitesi tasarım stratejileri, ödeme sistemleri ve çeşitli konuları inceler. - Elektronik iş, sistem geliştirme sorunları, elektronik veri alışverişi, web tabanlı pazarlama, e-tedarik zincirleri, e-tedarik, e-pazar, müşteri ilişkileri ile ilgili olan, İnternet pazarlama, yasal, düzenleyici, teknolojik, sosyal ve etik yönetim ve web uyumlu mobil. HTML, XML, ASP (VB / JavaScript) gibi e-ticaret geliştirme için çağdaş programlama araçlarının temelleri araştırılacaktır. E-Ticaret vaka çalışmaları, e-ticaret uygulamalarının entegrasyonu ile ilgili avantajları ve zorlukları göstermek için kullanılır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | E-ticaret ve e-ticarete giriş |
2 | e-Ticaret Altyapısı |
3 | Bina e-Ticaret Varlığı |
4 | e-Ticaret Güvenliği ve Ödeme Yöntemleri |
5 | E-Ticaret için İş Modelleri |
6 | e-Ticaret Pazarlama |
7 | Ara sınav |
8 | e-Ticaret ve e-Ticaret Reklamcılığı |
9 | Çevrimiçi medya |
10 | Sosyal ağlar |
11 | eTicaret ve e-ticaret Perakendecilik ve Hizmetler |
12 | B2B Ticaret |
13 | Bir iş planı oluşturma |
14 | EBusiness'ınızı İşletmek |
|
Kaynaklar: |
Laudon, Kenneth & Traver, Carol Guercio E-Commerce 2012, Business, Technology, Society Pearson Education Ltd.Essex, England 2012 97802737611297
Napier, Albert & Rivers, Ollie & Wagner, Stuart & Napier, J.B.Creating a Winning E-Business Course Technology Cengage Learning, Boston, USA
2006 9780619217426
Davis, William & Benamati, John E-Commerce Basics Pearson Education Ltd. Boston, USA. 2003 9780201748406
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
E-ticaret eğitimi için bir proje ve sınav yoğun metodolojisi uygulanır. Bu derste yer alan sınıf çalışmasının proje çalışmasını doğrudan tamamladığını vurgulamak için, proje-yoğun öğretimin yaklaşımı, derse hazırlanma, bireysel dersleri öğretme ve proje ile koordineli bir şekilde adım adım ilerlemektir. derste belirtildiği gibi. Her adımda ihtiyaç duyulan aktiviteleri, destek materyalleri, ödevler ile birlikte tanımlayacağız ve belirli noktaların açıklamalarını ve tartışmalarını sunacağız. Nispeten az sayıda şirket veya kar amacı gütmeyen kuruluşlar, pazarlama programlarında interneti etkin bir şekilde kullanmaktadır. Çoğu küçük işletmenin hala bir web sitesi bile yok. 3-4 kişilik bir grupla çalışmak, gelişmiş bir e-ticaretten yararlanacağına inandığınız bir şirketi tanımlayın.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Türkiye ve küresel dünya ticareti ile ekonomi hakkında geniş bilgi edinmek. Modern ve güncel ticaret ve lojistik bilgisiyle ticaret ve lojistik alanındaki becerileri artırmak. | 1 |
2 | Uluslararası işletme, küresel pazarlama, uluslararası dağıtım, uluslararası yönetim, lojistik, mikroekonomi, makroekonomi, uluslararası ekonomi ve politika, uluslararası ticaret teorisi, dış ticaret düzenlemeleri, gümrük işlemleri, uluslararası pazarlama araştırmaları ve uluslararası yatırım konularında güncel ve kapsamlı bilgi edinmek. Uluslararası işletme, uluslararası lojistik, uluslararası ekonomi ve uluslararası ticaret alanlarında analitik ve kavramsal öngörü ve değerlendirme becerileri kazanmak. | 0 |
3 | Uluslararası düzeyde lojistik, dağıtım kanalları ve alt kanalları, toptancılık ve perakendecilik hakkında bilgi edinmek. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında mevcut pozisyonlarda çalışma ve gelecekte üst pozisyonlara aday olma fırsatı elde etmek. | 3 |
4 | Saha çalışmaları, özel konular, güncel vaka analizleri ve uygulamalar hakkında bilgi edinmek. Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı kazanmak. | 3 |
5 | Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı elde etmek. İhracat ve ithalat işlemleri ile bunların uygulamaları hakkında geniş bilgi edinmek. | 2 |
6 | İhracat, ithalat ve yatırım işlemleri ile yürürlükteki mevzuat hakkında gerekli bilgileri edinmek. | 0 |
7 | Dış ticarette gerekli olan lojistik hizmetler, depolama, yükleme, boşaltma ve taşıma konularında bilgi ve beceri sahibi olmak. | 0 |
8 | Günlük hayatta kullanılabilir yönetim becerilerini geliştirmek. Uluslararası ticaret hukuku ve düzenlemeleri hakkında bilgi edinmek. | 0 |
9 | Sürekli gelişim ve yeni fikirlere açıklık konusunda bakış açısını geliştirmek. Küresel pazar risklerini ve fırsatlarını belirleme becerileri kazanmak. | 0 |
10 | Küresel ortamda uygulanabilir yönetim ve idari becerileri edinmek. Uluslararası iletişim ve müzakere becerilerini geliştirmek. | 2 |