Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kalite Yönetimi | IE 510 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kalite yönetimi ve ilgili sistemler hakkında bilgi sahibi olurlar |
2. Kalite iyileştirmesi için araçları kullanma becerisi kazanırlar |
3. Kalite analizinde istatiksel yazılım paketlerini kullanma becerisi kazanırlar |
4. Bir vaka analizi üzerine rapor yazma yetkinliği kazanırlar |
5. Bir kalite yönetim sistemi hakkında araştırma yapma ve bunu sunma yetkinliği kazanırlar |
6. Takım çalışmasında yer alırlar |
7. Etik konusunda farkındalık kazanırlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Kalitenin tarihçe ve felsefesi. Toplam kalite yönetimi. Kalite mühendisliği teknikleri. Stratejik yönetim. Müşteri memnuniyeti, tutma ve sadakati. Çalışan yetkilendirilmesi, liderlik ve değişim. Takım çalışması ve etkin iletişim. Standartlaşma, sertifikasyon ve kalite ödülleri. ISO9001 Kalite Yönetim Sistemi. Kalite iyileştirmesi için grafiksel araçlar. Tam zamanında üretim, altı sigma ve yalın ile sürekli iyileştirme yöntemleri. Hizmet sektöründe kalite yönetimi. Toplam kalite yönetiminin uygulanması. Diğer kalite yönetim sistemleri. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kalitenin tarihçe ve felsefesi. |
2 | Toplam kalite yönetimi |
3 | Kalite mühendisliği teknikleri |
4 | Stratejik yönetim |
5 | Müşteri memnuniyeti, tutma ve sadakati |
6 | Çalışan yetkilendirilmesi, liderlik ve değişim |
7 | Takım çalışması ve etkin iletişim |
8 | Standartlaşma, sertifikasyon ve kalite ödülleri |
9 | ISO9001 Kalite Yönetim Sistemi. |
10 | Kalite iyileştirmesi için grafiksel araçlar |
11 | Tam zamanında üretim, altı sigma ve yalın ile sürekli iyileştirme yöntemleri |
12 | Hizmet sektöründe kalite yönetimi. |
13 | Toplam kalite yönetiminin uygulanması. |
14 | Diğer kalite yönetim sistemleri. |
|
Kaynaklar: |
David L. Goetsch, Stanley Davis, Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality, 8/E, Prentice Hall, 2015, ISBN: 9780133791853
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Joseph M. Juran, Joseph A. De Feo, Juran's Quality Handbook: The Complete Guide to Performance Excellence, Sixth Edition, 2010, McGraw-Hill Education, ISBN: 978-0071629737 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
3 saat yüzyüze ders anlatımı, ödevlerde istatiksel paket kullanımı, derste bir vaka analizi ile ilgili sunum yapılması. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %25 |
Ödev | 2 | %10 |
Proje | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |