PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Stratejik Pazarlama ModelleriMAN 5423 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Pazarlama modellerine ilişkin temel kavramları anlamak
2. Pazarlama modellerinin pazarlama kararlarında nasıl kullanılabileceğini belirlemek
3. Pazarlama modelleri uygulamalarının önemini açıklamak
4. Pazarlama kararları verirken dijital pazarlamaya ilişkin bilgi, kavram ve modelleri uygulamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Pazarlama modelleri, kurumsal markalama fikirlerini yapılandırmak ve pazarlama stratejilerini etkili bir şekilde iletmek için gerekli araçlardır. Şirketler genellikle pazarlama stratejilerini geliştirmek için bu modellerin kombinasyonunu kullanmaktadır. Bu dersin amacı lisansüstü öğrencilerine etkili bir pazarlama stratejisi tanımlamalarına, pazarın hangi bölümünü hedefleyeceklerine karar vermelerine, işletme faaliyetlerinin tüketiciler üzerindeki etkilerini tahmin etmelerine yardımcı olmaktır. Stratejik pazarlama modelleri dersi tüketici davranışını, pazardaki rekabet durumlarını anlamak ve tahmin etmek ve işletmelerin pazarlama kararlarına rehberlik etmek için bir çerçeve çizerek; yol gösterici görev görür. Ders kapsamında, dijital pazarlama modelleri gibi pazarlama kararında etkin rol oynayan güncel kavramları da vurgulanmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlama Modellerine Giriş
2Stratejik Planlama Modelleri
3Müşteri Analiz Modelleri
4Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma Modelleri
5Pazarlama Karması Modelleri
6Dijital Pazarlama Modelleri
7Ara Sınav
8Yeniliklerin Yayılımı Modeli
9Marka ve Ürün Portföy Modelleri
10Rakip Analiz Modelleri
11İletişim Modelleri
12Pazarlamada Karar Verme Stratejileri
13Dönem Projesi Sunumları
14Dönem Projesi Sunumları
 
Kaynaklar:
Diane M. Phillips Marketing Strategy & Management SAGE Publications 2023 ,9781529785609 Kim Buch-Madsen Marketing Models Samfundslitteratur (DK) 2019, 9788759332016
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders kapsamında öğrencilere üç saat verilen teorik çerçeveyi dönem projesi ödevi ile desteklemektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Term Project1%35
Ara Sınav1%25
Final Sınavı/Final Exam1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İşletme alanında lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur.4
2Derinlemesine incelemek istediği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil)  uzmanlık seviyesinde bilgi sahibi olur.4
3İşletme yönetiminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar.2
4İşletme yönetimi alanında uzman olarak, işletmeciliğe yönelik problemleri açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir.3
5Uzmanlık düzeyinde elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için analiz edebilir, yorumlayabilir ve uygulayabilir.4
6İşletme yönetimine ilişkin analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.3
7İşletme yönetiminde uzmanlık seviyesinde bilgi gerektiren alanlarda bağımsız araştırma yapabilir.4
8Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir.3
9Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini uzmanlık seviyesinde kazanır.4
10Uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgiyi kullanarak bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme yeteneğini kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir.4
11İşletme yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgilere dayanarak işletme ile ilgili oluşturduğu  görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.3
12İşletme yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir.3
13İngilizce dilini en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir.4
14İşletme yönetimi uzmanı olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler.4
15İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir.3