Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kalkınma Planlaması | KENT 638 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kalkınma ile ilgili kavramların öğrenilmesi |
2. Kalkınma kuramları ile ilgili bilgi edinilmesi |
3. Bölgesel ve yerel kalkınma kavramları ile ilgili bilgi edinilmesi |
4. Kalkınma ve planlama arasında ilişkinin kurulabilmesi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin kapsamında kalkınma kavramı ve şehir ve bölge planlama ilişkisinin kuramsal ve ampirik açıdan incelenecektir. Bu bağlamda ders kalkınma, bölgesel kalkınma, eşitsiz kalkınma, az gelişmişlik, sürdürülebilirlik, yaşam kalitesi gibi kavramlar irdelendikten sonra planlama ile ilişkileri üzerinde durulacaktır. Ders kapsamında kalkınma kuramlarının da üzerinde durulacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Kalkınma ve gelişme kavramı |
3 | Az gelişmiş, gelişmekte olan, gelişmiş kavramları |
4 | Kalkınma kuramları |
5 | Klasik ve Neoklasik Kalkınma Kuramları |
6 | Yapısal Değişim Modeli |
7 | Lineer Büyüme Modeli |
8 | Keynes Büyüme Yaklaşımı ve Ekonomik Temel Modeli |
9 | Büyüme Kutbu ve Kümülatif Nedenselleme Modeli |
10 | Mekansal Kalkınma Teorileri |
11 | Yeni Sanayi Bölgeleri, Kümelenme |
12 | Yenilikçi Odaklar, Öğrenen Bölge |
13 | Yenilik Sistemleri |
14 | Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
James M. Cypher ve James L. Dietz The Process of Economic Development (3rd edition) Routledge 2009 978-0-415-77103-0
Nancy Green Leigh ve Edward J, Blakely Planning Local Economic Development Sage Publication
Paul Krugman Development,Geography and Economic Theory MIT Press 1998 0-262-11203-5 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüzyüze yürütülecek derslerde konunun kuramsal veya ampirik olarak öğrenme ve tartışmalar şeklinde dersin yürütülmesi amaçlanmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 12 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |