Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kültürel Miras ve Koruma Planlaması | KENT 635 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. "Koruma ve Restorasyon" kavramlarının genel anlamda ele alınması, ABD, Avrupa ve Türkiye’de tarihi çevre koruma bilincinin gelişiminin ve ilgili yasal çerçevenin incelenmesi. |
2. Korunan alanlarda uluslararası sözleşme ve belgeler çerçevesinde koruma hedeflerinin, amaçların ve ilkelerin yanı sıra planlama tekniklerinin, yönetim planı oluşturma ve uygulama yöntemlerinin öğrenilmesi. |
3. 2863 Sayılı Kanun’a kapsamında koruma alanlarında koruma amaçlı imar planlarının araştırma ve planlama tekniklerinin öğretilmesi. |
4. Kültürel miras ile kentsel mekansal ilişkiler üzerine odaklanarak, kentsel dönüşüm alanlarında koruma uygulamalarının tartışılması. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, kültürel mirasın korunması ve bu süreçte izlenen planlama yaklaşımlarını derinlemesine incelemeyi amaçlamaktadır. Ders, kültürel mirasın tanımından başlayarak, mirasın korunması ve yönetilmesiyle ilgili teorik temelleri, ulusal ve uluslararası düzeyde kabul görmüş yöntemleri ve uygulama örneklerini ele alacaktır. Koruma planlaması, fiziksel dokunun ve yapıların yanı sıra toplumların kültürel kimliklerinin, sosyal bağlarının ve yerel değerlerinin de sürdürebilmesi bağlamlarında değerlendirilmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı ve Koruma Düşüncesinin Temellerine Giriş |
2 | Tarihi Çevre Koruma Bilinci ve Gelişimi |
3 | Koruma Yasaları ve Hukuki Çerçeve |
4 | Uluslararası Sözleşmeler ve Koruma Belgeleri |
5 | Koruma Planlaması: Hedefler, Amaçlar ve İlkeler |
6 | Korumada Planlama Teknikleri ve Yöntemleri |
7 | Alan Yönetim Planlaması |
8 | Koruma Planlarında Uygulama Aşamaları |
9 | Öğrenci Sunumları: Koruma Planlamasında Örnek Çalışmalar |
10 | Öğrenci Sunumları: Koruma Planlamasında Örnek Çalışmalar |
11 | Kültürel Miras ve Kentsel Mekansal İlişkiler I |
12 | Kültürel Miras ve Kentsel Mekansal İlişkiler II |
13 | Kentsel Dönüşüm Alanlarında Koruma Uygulamaları |
14 | Dönem Sonu Sunumları ve Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Stanley Price, N., Talley, M. K. Jr., & Melucco Vaccaro, A. (1996). Historical and philosophical issues in the conservation of cultural heritage. The Getty Conservation Institute.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Avrami, E., Mason, R., & de la Torre, M. (2000). Values and heritage conservation research report. The Getty Conservation Institute. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim politikası, teorik materyaller üzerine yapılan derslere dayanmaktadır. Ardından, öğrenciler tarafından işlenen konuların tartışılması ve uygulamaları yapılmaktadır. Dersler, görsel materyallerle desteklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Vaka İncelemesi | 1 | %30 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %50 |
Ders Katılımı | 14 | %10 |
Ödev | 3 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |