| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Yeterlik Çalışması ve Sınavı | ELL 696 | 6 | 3 | 0 + 0 | 0 | 30,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. 1. Kapsamlı edebiyat ve kuramsal bilgi ve analiz becerisin, yazılı ve sözlü gösterme |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Doktora programı derslerini ve semineri başarıyla tamamlayan öğrenciler tamamladıkları yarıyılı takip eden ilk yarıyılda yazılı ve sözlü sınava girer. Sınav öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığını ölçer. Bir öğrenci, bir yılda en fazla iki kez yeterlik sınavına girer. Doktora yeterlik sınavı, Mayıs ve Kasım aylarında yapılır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Alan yazınına dayalı okuma ve analiz çalışmaları |
| 2 | Alan yazınına dayalı okuma ve analiz çalışmaları |
| 3 | Alan yazınına dayalı okuma ve analiz çalışmaları |
| 4 | Alan yazınına dayalı okuma ve analiz çalışmaları |
| 5 | Alan yazınına dayalı okuma ve analiz çalışmaları |
| 6 | Alan yazınına dayalı okuma ve analiz çalışmaları |
| 7 | Alan yazınına dayalı okuma ve analiz çalışmaları |
| 8 | Alan yazınına dayalı okuma ve analiz çalışmaları |
| 9 | Örnek sınav soruları çözümü ve değerlendirme |
| 10 | Örnek sınav soruları çözümü ve değerlendirme |
| 11 | Örnek sınav soruları çözümü ve değerlendirme |
| 12 | Örnek sınav soruları çözümü ve değerlendirme |
| 13 | Sözlü sınav provası ve bireysel geri bildirimler |
| 14 | Sözlü sınav provası ve bireysel geri bildirimler |
| |
| Kaynaklar: |
| |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| - |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Doktora yeterlik sınavı (sözlü) | 1 | %50 |
| Doktora yeterlik sınavı (yazılı) | 1 | %50 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 12 | Yüz yüze eğitim | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 13 | Bireysel çalışma/Literatür taraması | | | |
| 14 | Tez/Proje danışmanı ile görüşme/toplantı | 4 | 1,00 | 4,00 |
| 15 | Yazılı sınava hazırlık (Doktora Yeterlik) | 14 | 34,00 | 476,00 |
| 16 | Sözlü sınava hazırlık (Doktora Yeterlik) | 14 | 20,00 | 280,00 |
| 17 | Yöntem planlama ve deneysel çalışmalar/veri toplama | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 18 | Veri analizi ve yorumlama | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 19 | Tez ilerleme raporu ve sunumu hazırlama (tez izleme komitesi) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 20 | Rapor (seminer/proje) / tez yazımı | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 21 | Tez savunması/sunum (seminer/proje) hazırlığı | 0 | 0,00 | 0,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 4 |
| 2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 0 |
| 3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 0 |
| 4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 4 |
| 5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 3 |
| 6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |
| 7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 3 |