Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Olasılık ve Rasgele Değişkenler | EE 203 | 2 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Olasılık teorisinin küme kuramsal temellerini anlamak. |
2. Sayım tekniklerini ve sonlu örneklem uzayları için olasılık hesaplamalarıyla ilişkilerini kavrayın. |
3. Rastgele değişkenlerin temel kavramını anlayın. |
4. Gerçek hayattaki olasılık problemlerini tanımlayın ve çözün. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplininin temel bir parçası olan olasılık teorisinin temellerini kapsar. Olasılık teorisinin, kombinatoriklerin, tek ve çoklu rastgele değişkenlerin teorik temelleri dönem boyunca ele alınacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Olasılıksal Modellemeye Giriş |
2 | Olasılığın teorik temellerini belirleyin |
3 | Olasılığın teorik temellerini belirleyin |
4 | Koşullu Olasılık |
5 | Kombinatorik |
6 | Kombinatorik |
7 | Kombinatorik |
8 | Rastgele Değişkenler |
9 | Rastgele Değişken Türleri |
10 | Rastgele Değişken Türleri |
11 | Rastgele değişkenlerin birinci, ikinci ve daha yüksek mertebeden istatistikleri |
12 | Rastgele değişkenlerin birinci, ikinci ve daha yüksek mertebeden istatistikleri |
13 | İki veya daha fazla birlikte değişen rastgele değişken |
14 | Otokorelasyon, Güç Spektrumu. |
|
Kaynaklar: |
Alberto Leon-Garcia Probability, Statistics, and Random Processes for Electrical Engineering (Third Edition) Pearson-Prentice Hall 2008
Steven M. Kay Intuitive Probability and Random Processes using MATLAB Kluwer Academic Publishing 2006
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Athanasios Papoulis, S. Unnikrishna Pillai Probability, Random Variables and Stochastic Processes (Fourth Edition) McGraw-Hill 2002 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
• Haftada 3 saat ders anlatımı
• 10 ödev (notlandırma olmadan)
• 5 sınıf içi sınav (notlandırma ile) |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 10 | %0 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 5 | %15 |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Derse Devamsızlık | 14 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |