Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mikroiktisat Teorisi I | ECON 207 | 2 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tüketici tercihlerine ilişkin varsayımları öğrenir. |
2. Bütçe kısıtı ve fayda fonksiyonu kavramlarını anlar. |
3. Tüketicinin fayda maksimizasyonu ve harcama minimizasyonu problemlerini çözebilir; belirli tipte fayda fonksiyonları için Marshallgil ve Hicksgil talep fonksiyonlarını türetebilir. |
4. Dolaylı fayda fonksiyonu ve harcama fonksiyonunu türetebilir ve izah edebilir; tüketici teorisinde düaliteyi anlar. |
5. Slutsky denklemi kavramını açıklayabilir ve nasıl türetildiğini gösterebilir. |
6. Tüketici refahını analiz etmede kullanılan araç ve teknikleri kavrar. |
7. Üretim fonksiyonunu tanımlayabilir ve izah edebilir. |
8. Kar maksimizasyonu problemini oluşturup çözebilir; faktör talep fonksiyonlarını, arz fonksiyonunu ve kar fonksiyonunu türetip izah edebilir. |
9. Maliyet minimizasyonu problemini oluşturup çözebilir; koşullu faktör talep fonksiyonlarını, maliyet fonksiyonunu ve maliyet eğrilerini türetip izah edebilir. |
10. Beklenen fayda kavramını ve belirsizlik altında karar verme analizini anlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İki dönemlik orta seviyeli mikro iktisat teorisi dersinin ilk kısmı olan bu derste, optimizasyon teorisi ve denge analizlerinin temel araçları, tüketici tercihleri, bütçe kısıtı, fayda, tüketici seçimi, Slutsky denklemi, tüketici refahı, teknoloji, kar maksimizasyonu, kar fonksiyonu, maliyet minimizasyonu, maliyet eğrileri ve belirsizlik altında karar verme konuları kapsanmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin, ChatGPT ve Copilot gibi üretken yapay zeka araçlarını, problem çözme konusunda rehberlik almak, kendi çözümlerini yapay zeka tarafından üretilen yanıtlarla karşılaştırmak ve hatalarını tespit etmek için çözümleri adım adım analiz etmek amacıyla kullanmaları teşvik edilecektir. Bu uygulama öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirecektir. Yapay zeka öğrenme sürecinde değerli bir destek aracı olarak hizmet etse de, öğrencilerin üretilen çıktıları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeleri ve bağımsız analitik düşünme yetilerini güçlendirmeleri teşvik edilecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tüketici Tercihleri |
2 | Bütçe Kısıtı ve Fayda |
3 | Tüketici Seçimi ve Tüketici Talebi; Fayda Maksimizasyonu Problemi ve Marshallgil Talep Fonksiyonları |
4 | Tüketici Seçimi ve Tüketici Talebi; Harcama Minimizasyonu Problemi ve Hicksgil Talep Fonksiyonları |
5 | Dolaylı Fayda Fonksiyonu ve Harcama Fonksiyonu; Tüketici Teorisinde Düalite |
6 | Slutsky Denklemi; Tüketici Refahı |
7 | Ara Sınav |
8 | Piyasa Talebi ve Piyasa Dengesi |
9 | Teknoloji |
10 | Kar Maksimizasyonu ve Faktör Talep Fonksiyonları |
11 | Maliyet Minimizasyonu ve Koşullu Faktör Talep Fonksiyonları |
12 | Kar Fonksiyonu ve Arz Fonksiyonu |
13 | Maliyet Fonksiyonu, Maliyet Eğrileri ve Firma Arz Eğrisi |
14 | Belirsizlik Altında Seçim |
|
Kaynaklar: |
1. Varian, H. R. (2014), Intermediate Microeconomics with Calculus, W.W. Norton & Company.
2. Bergstrom, T. C. ve H. R. Varian (2014), Workouts in Intermediate Microeconomics, W.W. Norton & Company.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Nicholson, W. ve C. M. Snyder (2017), Microeconomic Theory: Basic Principles and Extensions, 12th edition, Cengage Learning.
2. Besanko, D. A. ve R. R. Braeutigam (2014), Microeconomics, 5th edition, John Wiley & Sons.
3. Gravelle, H. ve R. Rees (2004), Microeconomics, 3rd edition, Pearson Education.
4. Pindyck, R. S. ve D. L. Rubinfeld (2018), Microeconomics, 9th edition, Pearson Education.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 3 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 2 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 2 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 2 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 3 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 4 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 3 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 2 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 4 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 1 |