PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mikroiktisat Teorisi IECON 207213 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tüketici tercihlerine ilişkin varsayımları öğrenir.
2. Bütçe kısıtı ve fayda fonksiyonu kavramlarını anlar.
3. Tüketicinin fayda maksimizasyonu ve harcama minimizasyonu problemlerini çözebilir; belirli tipte fayda fonksiyonları için Marshallgil ve Hicksgil talep fonksiyonlarını türetebilir.
4. Dolaylı fayda fonksiyonu ve harcama fonksiyonunu türetebilir ve izah edebilir; tüketici teorisinde düaliteyi anlar.
5. Slutsky denklemi kavramını açıklayabilir ve nasıl türetildiğini gösterebilir.
6. Tüketici refahını analiz etmede kullanılan araç ve teknikleri kavrar.
7. Üretim fonksiyonunu tanımlayabilir ve izah edebilir.
8. Kar maksimizasyonu problemini oluşturup çözebilir; faktör talep fonksiyonlarını, arz fonksiyonunu ve kar fonksiyonunu türetip izah edebilir.
9. Maliyet minimizasyonu problemini oluşturup çözebilir; koşullu faktör talep fonksiyonlarını, maliyet fonksiyonunu ve maliyet eğrilerini türetip izah edebilir.
10. Beklenen fayda kavramını ve belirsizlik altında karar verme analizini anlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

İki dönemlik orta seviyeli mikro iktisat teorisi dersinin ilk kısmı olan bu derste, optimizasyon teorisi ve denge analizlerinin temel araçları, tüketici tercihleri, bütçe kısıtı, fayda, tüketici seçimi, Slutsky denklemi, tüketici refahı, teknoloji, kar maksimizasyonu, kar fonksiyonu, maliyet minimizasyonu, maliyet eğrileri ve belirsizlik altında karar verme konuları kapsanmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin, ChatGPT ve Copilot gibi üretken yapay zeka araçlarını, problem çözme konusunda rehberlik almak, kendi çözümlerini yapay zeka tarafından üretilen yanıtlarla karşılaştırmak ve hatalarını tespit etmek için çözümleri adım adım analiz etmek amacıyla kullanmaları teşvik edilecektir. Bu uygulama öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirecektir. Yapay zeka öğrenme sürecinde değerli bir destek aracı olarak hizmet etse de, öğrencilerin üretilen çıktıları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeleri ve bağımsız analitik düşünme yetilerini güçlendirmeleri teşvik edilecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tüketici Tercihleri
2Bütçe Kısıtı ve Fayda
3Tüketici Seçimi ve Tüketici Talebi; Fayda Maksimizasyonu Problemi ve Marshallgil Talep Fonksiyonları
4Tüketici Seçimi ve Tüketici Talebi; Harcama Minimizasyonu Problemi ve Hicksgil Talep Fonksiyonları
5Dolaylı Fayda Fonksiyonu ve Harcama Fonksiyonu; Tüketici Teorisinde Düalite
6Slutsky Denklemi; Tüketici Refahı
7Ara Sınav
8Piyasa Talebi ve Piyasa Dengesi
9Teknoloji
10Kar Maksimizasyonu ve Faktör Talep Fonksiyonları
11Maliyet Minimizasyonu ve Koşullu Faktör Talep Fonksiyonları
12Kar Fonksiyonu ve Arz Fonksiyonu
13Maliyet Fonksiyonu, Maliyet Eğrileri ve Firma Arz Eğrisi
14Belirsizlik Altında Seçim
 
Kaynaklar:
1. Varian, H. R. (2014), Intermediate Microeconomics with Calculus, W.W. Norton & Company. 2. Bergstrom, T. C. ve H. R. Varian (2014), Workouts in Intermediate Microeconomics, W.W. Norton & Company.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Nicholson, W. ve C. M. Snyder (2017), Microeconomic Theory: Basic Principles and Extensions, 12th edition, Cengage Learning. 2. Besanko, D. A. ve R. R. Braeutigam (2014), Microeconomics, 5th edition, John Wiley & Sons. 3. Gravelle, H. ve R. Rees (2004), Microeconomics, 3rd edition, Pearson Education. 4. Pindyck, R. S. ve D. L. Rubinfeld (2018), Microeconomics, 9th edition, Pearson Education.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%50
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.4
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.3
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.2
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.2
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.4
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.2
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.3
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.4
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.3
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.2
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.4
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.3
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.4
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.1